Gå til innhold

Svangerskapsforgiftning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter her og leser i journalen fra fødselen og mimrer litt. Fant ut at jeg skulle google et par legeord som jeg ikke skjønte og ble litt overrasket...

Jeg hadde visst svangerskapsforgiftning + lite fostervann og Camilla var liten (det siste visste jeg jo)

Trodde det kun var høyt blodtrykk som var problemet jeg....

Er ikke det litt rart at jeg ikke ble informert skikkelig om SF iallefall? Hmmm jaja, gikk jo strålende uansett :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, svangerskapsforgiftning er jo skikkelig ille, er det ikke det da?

Jeg trodde jeg også hadde lite forstervann, men de sa aldri noe og jeg vet jo ikke sikkert når vannet mitt gikk så jeg fikk aldri sjekket:)

Det gikk som du sier uansett bra med dere begge to, men det er jo info som er grei å få med seg hvis man tenker på å få en til....

Skrevet

Ja synes det er merkelig med tanke på evt. fremtidige svangerskap. Nå når jeg sitter og tenker og ser på papirene ser jeg at signalene på SF var der igrunn ganske tidlig.

Ble jo sykemeldt pga flimring for øynene og svimmelhet, og når jeg var til UL etter fallet i uke 31 så var Camilla allerede under gjennomsnittet i størrelse. Og jeg hadde hele veien høyere og høyere BT. Eneste som manglet var proteinene i urin....Alle andre tegn var der ganske tidlig, og det er jo litt ekkelt å tenke på i ettertid.

Men er uansett glad for at jeg fant ut av det og for at jeg såpass nysgjerrig, for da vet jeg mer til evt. neste gang (og jeg håper jo at Camilla får en søster eller bror en eller annen gang)

Skrevet

Jøss ja, det var absolutt bra at du fant ut av det. Det er jo ting man bør vite til evt. neste svangerskap, forgiftning kan jo gå skikkelig galt og er absolutt noe å ta på alvor.

Jeg blir nok en gang oppgitt over helsenorge som ikke gir god nok informasjon. Min fødejournal er jo helt latterlig, det står såvidt at jeg har født. Kanskje jeg skal google litt jeg også...mulig det faktisk står mer enn man tror.

Skrevet

Skummelt at man ikke får beskjed om slike ting. Kanskje de gjør det for ikke å skremme, men man har jo krav på informasjon!

Greit å vite til neste gang. Når blir det, forresten?? hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...