Gjest Skrevet 2. desember 2007 #1 Skrevet 2. desember 2007 Har så lyst til å ta litt sol før jul =) Men vet ikke helt om jeg skal det eller ikke. Har hørt de som ikke tar det pga stråling, og de som ikke tar det pga at de har blitt raskere brendte når de var gravide. Hva tenker dere om å ta sol når man er gravid?
Kvitrebekk Skrevet 2. desember 2007 #2 Skrevet 2. desember 2007 Jeg har ikke tatt sjansen på å gjøre det. Men vet ikke mye rundt hvor farlig det er.
Gjest Skrevet 2. desember 2007 #3 Skrevet 2. desember 2007 Det skal ikke være farlig å sole seg (i hh til stråling), det eneste er at gravide KAN få pigmentflekker og de går vistnok ikke bort. Kjedelig med en pigmentflekk mitt i fjeset. Jeg soler meg innimellom, en skjelden gang, gjorde det forrige gang og da gikk det fint med meg (visst ikke om de der pigmentflekkene da), så da er det vel greit denne gangen også - for min hud.
Gjest Skrevet 2. desember 2007 #4 Skrevet 2. desember 2007 Det tenker jeg også på. Men så er det de som sier at vi omgir oss masse stårling til daglig, og at de mener det ikke er noe værre å ta sol. Så måtte høre hva dere synes. Det er vel forskjellige meninger om dette sikkert. Skal spørre jordmor på neste kontroll jeg. Kommer ikke til å ta sol om jordmor mener jeg bør la være. Det kan jo vente til babyen er født. Det bare høres så godt ut å dra å ta litt sol.
to herlige karer + baby 7.3.12 Skrevet 2. desember 2007 #5 Skrevet 2. desember 2007 Jeg tar sol, men det går lang tid mellom hver gang, ca annenhver uke kan jeg tenke meg. Tar i rundt 24 min hver gang. Blir ikke så veldig varm da. Tar de dyre solariumene
Gjest Skrevet 2. desember 2007 #6 Skrevet 2. desember 2007 Ikke hørt om at man kan få pigmentflekker før. Ja.. litt kjedelig å få en midt i fjeset )
Gjest Skrevet 2. desember 2007 #7 Skrevet 2. desember 2007 Vet ikke ang sol, men "Men så er det de som sier at vi omgir oss masse stårling til daglig, og at de mener det ikke er noe værre å ta sol" er jo et elendig argument. Selv om du utsettes for stråling hver dag er det jo ikke nødvendig å utsette seg for mer.... ( Veldig dårlig til å uttrykke meg skriftlig, men satser på at du forsto hva jeg mente:)
center Skrevet 2. desember 2007 #8 Skrevet 2. desember 2007 Jeg var i Mexico forrige gang jeg var gravid. Fikk da pigmentflekker rundt øynene. Trodde det var noe som kom bare en gang, men når jeg solte meg i sommer kom de tilbake og denne gang også litt i panna:-( Jeg har veldig mørk hud og blir utrolig fort brun så er så utrolig kjipt. Så pass på å smøre deg m faktor ihvertfall om du tar sol.
LanoLotte14.07.2008 Skrevet 2. desember 2007 #9 Skrevet 2. desember 2007 Jeg har tenkt på spray tan, det skal jo holde i noen uker?
SuperMoM <3 Skrevet 2. desember 2007 #10 Skrevet 2. desember 2007 Jeg tok solarium i mitt første svangerskap og kommer til å gjøre det nå også.Håper på at jeg slipper unna pigmentflekker denne gangen også.Om du får det,må du bare slutte..
Den lille blå smurfen Skrevet 2. desember 2007 #11 Skrevet 2. desember 2007 Her inne får en så øra flagrer om en tar en sipp øl av mannen sitt øl-glass, blir slaktet om en tar seg en røyk, er på tuppa om en har smakt spekemat (verste tilfelle: salami!!!) og livredd for å spise en svak rød biff!!! ...Og nå solarium. HERREGUD!!!!!!! Ta deg et par halv timer i sol! Kos deg!!! Gravid skal og leve!!!!!
Gjest Skrevet 2. desember 2007 #12 Skrevet 2. desember 2007 Man blir jo frarådet å ligge i solsteken pga overoppheting i magen. Vil jo annta at det samme skjer i solarium også. Jeg har ikke turt å tatt solarium under mine svangerskap og har vært veldig forsiktig med å ligge i solen om sommeren også. De gangene jeg har gjort det så har jeg værtfall dekket magen med et hvitt laken/håndkle så det ikke skulle bli for varmt til den lille.
Den lille blå smurfen Skrevet 2. desember 2007 #13 Skrevet 2. desember 2007 Helt klart:-) Men tenker det at i solarium ligger man toppen en halv time o gangen, i en temperatur som en norsk varm sommerdag. Og i varmere land får man da barn der og!!!!
lille er født:) Skrevet 2. desember 2007 #14 Skrevet 2. desember 2007 Bruk heller selvbruningskrem:) ingen risiko for noe som helst!
Gjest Skrevet 3. desember 2007 #15 Skrevet 3. desember 2007 Hei ) Her er en link ang solarium og svangerskap. Ekspertene svarer. http://www.b-a-b-y.dk/artikler/gravid/sol3.asp
nieIDA *med nr 4 e FØDEKLAR* Skrevet 3. desember 2007 #16 Skrevet 3. desember 2007 vet mange tar solarium i svangerskapet, men jeg hadde heller ventet til ungen var født. kan jo bruke selvbruning mens man er gravid. men det er min mening da.
*Amy Lee 09.03.08 :) HAR FØDT! Skrevet 3. desember 2007 #17 Skrevet 3. desember 2007 Jeg tar sol,& dyns det er skjøøøøønt ) tar ca 20-24 min,& ca 1 gang pr mnd.Det er utrolig hvor mye mer vel man føler seg med litt solbrun farve i ansiktet...godt for kroppen er det også! Jeg tar den dyreste solen,den er mer komfortabel & ligge i + at det er bedre aircondition i de solene.Smører meg inn med vanlig spenol jeg ) Så du skal bare ta sol & kose deg vennen )
Hanne Pannekake Skrevet 3. desember 2007 #18 Skrevet 3. desember 2007 Før graviditeten pleide jeg alltid å ta sol etter en runde i svømmehallen, som belønning. Her om dagen ville jeg gjøre det samme, kastet på 20 kr i automaten og la meg ned. Det tok runt 10 sekunder før jeg plutselig kom på: "Å faen! Jeg greier jo ikke ligge på ryggen mer en max 20 sekunder....shiiit." Prøvde i et par minutter å ligge på siden, men da gikk ikke lokket igjen. Til slutt, etter mye latter og knirking i solsenga, måtte jeg gi opp. Ikke noe sol på meg denne vinteren gitt....
*Amy Lee 09.03.08 :) HAR FØDT! Skrevet 3. desember 2007 #19 Skrevet 3. desember 2007 Hanne pannekake ) hehe...unn deg en soltime på et solsenter der de har skikkelige solarium.de dyreste solene har veldig bra senger som er gode & ligge i ) bare et lite tips til deg!
Supertea Skrevet 3. desember 2007 #20 Skrevet 3. desember 2007 Jeg har ikke tatt sjansen på det. Nå som jeg er forbi uke 20 blir jeg vel snart for stor til å komme meg ut av en solseng på egen hånd uansett Søsteren min sleit med det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå