Gå til innhold

Kan det være falsk krupp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tobias har feber og er veldig slapp - i tillegg har han veldig rallende pust - akkurat som om han sliter med å trekke pusten - surkler veldig i brystet.

Ringte på legevakten tidligere i dag og fikk time kvart i seks. Da det nærmet seg ble han plutselig veldig pigg. Hoppet rundt og lo og lekte, så vi "avbestile" timen. Nå er han veldig slapp igjen og pusten er blitt sånn som den var tidligere i dag.

Er sånn i tvil hva vi bør gjøre. Bør vi ringe på igjen til legevakten, eller er det best å gi ham en paracet og la ham sove?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

falsk krupp kommer gjerne 3-4 timer etter at barnet har sovnet på kvelden og barnet har en gjøende hoste. barnet blir bedre av kald/fuktig luft.

jeg hadde gitt paracet hvis han har mye feber og sett an formen før jeg hadde ringt en gang til. de gjør ingen ting på legevakten uansett hvis det er falsk krupp... vi satt på legevakten med lille 4 timer midt på natten og ble bare sendt hjem igjen...

Skrevet

Snuppa har hatt falsk krupp - og det var akkurat som beskrevet over her. Det var skrekkelig. Hun fikk to anfall på en natt. Første gang fikk hun oksygen på legevakten - andre gangen gikk vi ut med henne i kulda.

Skrevet

Det var sånn det begynte i natt - med sånn gjøende hoste.

Uff, nei da er det liten vits i å dra på legevakten...

Gir han litt paracet for å få feberen ned (rett over 39) og ser det an.

Skrevet

Ja, vi får ta han med ut hvis det blir for ille...

Skrevet

hvis han var sånn i natt var det helt sikkert falsk krupp. jenta mi var gromsete og rar i halsen/brystet en god stund etterpå. hvis det ikke gir seg kan du gå til fastlegen i morgen og få efidrin, kan hjelpe litt. men som sagt, legevakta gjør ingen ting hvis det ikke er så ikke at han ikke får puste, så hvis han begynner i natt også, så ta han ut på verandaen med ett stort ullteppe og sitt der til han roer seg og høres bedre ut. pass på at han ikke fryser!

god bedring :o)

Skrevet

Takk! Han sovnet i sofaen her nå...får håpe han våkner snart så vi får i han paraceten...

Skrevet

Off, stakkars liten =(

Er så slitsomt når de små er syke. Klem til dere!

Skrevet

Takk for det:o)

Klem tilbake

Skrevet

Uff. Jenta mi sliter med det samme i disse dager.. Har så tung pust når hun sover at jeg vet ikke om jeg tør gå å legge meg. Men i kveld sover hun nå i det minste!!

Mannen min kommer først i morgen kveld. Ekkelt å stå med dette alene.

Lykke til med din lillemann. Ikke noe morsom sykdom dette her!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...