Me myself and I Skrevet 2. desember 2007 #1 Skrevet 2. desember 2007 Får ikke feberen ned. han har hatt over 40 i feber i 2 dager nå det meste den har vært nedi er 39.9 og vært oppe i 40,6.... Bør jeg kontakte lege? Han er i godt humør og har god allmenntilstand..
BettyBoob Skrevet 2. desember 2007 #2 Skrevet 2. desember 2007 jeg ville ikke bekymret meg siden allmenntilstanden er bra - men tatt en tlf til lege for sikkerhets skyld siden du ikke får ned feberen. God bedring til gutten din!!
Frk. Vable Skrevet 2. desember 2007 #3 Skrevet 2. desember 2007 Jeg hadde ringt lege... Skal man ikke det hvis de nærmer seg 41?? Hadde ringt uansett bare for å høre. Ringe barneklinikken??
trillemamma Skrevet 2. desember 2007 #4 Skrevet 2. desember 2007 Det skader jo ikke å ringe til legevakten for å høre. Likevel så får små barn lett veldig høy feber, uten at det trenger å bety noe.
Sånn kan det gå Skrevet 2. desember 2007 #5 Skrevet 2. desember 2007 Går temperaturen ikke ned i det hele tatt om du gir han paracet, kler av han og tørker han med en fuktig klut?
Me myself and I Skrevet 2. desember 2007 Forfatter #6 Skrevet 2. desember 2007 Nå går han rundt i bare bodyen og tynne sokker. Ga han febernedsettende i 5 tiden. skal måle han etterpå når han skal sove. Regner med den er gått litt ned. men ikke så mye, for han er kokvarm i huden... Har ikke prøvd å tørke han med fuktig klut
Meg og bøllegutta!! Skrevet 2. desember 2007 #7 Skrevet 2. desember 2007 HVis tempen ikke går ned i det hele tatt kan du jo ringe legevakten. men allmenntilstand er alfa omega når det gjelder syke barn. Gutten min på snart 3 år hadde 41,2i temp forrige lørdag. Den gikk ned med paracet , han drakk masse og hadde etter forholdene grei allmenntilstand..... Vi dro ikke på legevakten. Fikk jo pepper for det her inne , men snakket med legevakten dagen etter som mente jeg hadde vurdert helt rett.....Så lenge allmenntilstand er god og tempen går ned med paracet så er det ikke noe akutt som hører hjemme på legevakten.... God bedring til gutten din.
Sånn kan det gå Skrevet 2. desember 2007 #8 Skrevet 2. desember 2007 Helt enig med deg. Lar tempen seg senke med paracet og allmenntilstanden er ok er det ingen grunn til å kontakte lege.
Meg og bøllegutta!! Skrevet 2. desember 2007 #9 Skrevet 2. desember 2007 Hvor gamle er barna dine oktaviastar? Imponerende med 8 stykker!!! : ))
~~DoraDora~~ Skrevet 2. desember 2007 #10 Skrevet 2. desember 2007 De fleste leger mener at en skal ta kontakt med dem når feberen overstiger 40,1 Ring iallfall legevakten og hør hva de sier :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå