mamma tiL 1stor+2små Skrevet 2. desember 2007 #1 Skrevet 2. desember 2007 Nå som dere er gravide. Synes dere det er greit at han går ut på byen og drikker seg full og ligger fyllesyk dagen etter? Er det greit at han drikker i det hele tatt? Selv mener jeg at samboer har vært like mye med på å gjøre meg gravid,som det jeg selv har vært og får derfor sympatisere med meg. Ser ikke noe galt i om han tar seg ei øl til julemiddagen,eller koser seg med litt vin på nyttårsaften,men jeg hadde reagert på at han hadde drukket seg skita full og ligget dagen etter (noen han forøvrig aldri har gjort så lenge vi har bodd sammen,så det er jo ikke noe problem)Eller at han hadde drukket seg full på en fest der vi begge var,da kan han gå alene,men han får greie å komme seg opp neste dag og hjelpe meg med gullgutten. Er veldig trett for tiden,så da får han også hjelpe til. Hva mener dere?
Veronica,Victor&Adelina<3 Skrevet 2. desember 2007 #2 Skrevet 2. desember 2007 Han drikker sjeldent, men hvis hadde hadde hatt lyst å ut på byen hadde jeg ikke hatt noe imot det. Han er så sjeldent ute så jeg hadde heller ikke blit sint om han hadde kommet hjem full og vert fyllesyk dagen etter.... Men hadde det vert et problem, at han drakk ofte osv hadde jeg nektet han, også fordi vi har en liten gutt vi må ta hensyn til.
Idun<3tosmå<3 Skrevet 2. desember 2007 #3 Skrevet 2. desember 2007 Det er vi som er gravide, vi trenger ikke å prakke på mannfolka de utfordringene og begresningene vi selv har, det synes jeg er feil... Men at man skal drikke seg drita og ligge en hel dag fullesjuk når man har barn som man skal ta seg av er en uting uansett om kvinnen er gravid eller ikke.
Gjest Skrevet 2. desember 2007 #4 Skrevet 2. desember 2007 Hvis han vil ta seg en skikkelig fest en kveld (noe som ytterst skjelden skjer) må han gjerne gjøre det. Jeg står gjerne opp dagen derpå for å ta gutten vår. Det samme har jo han gjort for meg (før jeg ble gravid), hvis jeg ville ut på jentekveld. Vi deler jo på ansvaret for både hus og barn i det daglige, så hvis han en morgen trenger å sove litt frempå så er jo det greit. Jeg sover jo også lenge innimellom. Er jo ikke vits i at begge skal få helgesøvnen ødelagt selv om vi har en på 3 år som står opp halv sju..
Gjest mphs Skrevet 2. desember 2007 #5 Skrevet 2. desember 2007 Han drikker seg aldri full for det liker han ikke selv. Om han over hodet drikker er det alt fra 1 glass rødvin til 2-3 øl. Som regel bare rødvin og som regel bare hjemme 1 gang i mnd. Vi er begge enige i at han ikke skal drikke noe som helst de siste 3-4 ukene før UL termin.
Gjest Skrevet 2. desember 2007 #6 Skrevet 2. desember 2007 Jeg synes det er helt greit at sambo er ute med kameratene sine og drikker, mens jeg er gravid. Men han vet såpass at han ikke drikker seg drita ) Det er jo ikke nødvendig. Etter jula har jeg sakt at jeg foretrekker at han ikke drikker, for da er det bare litt over 1 måned til termin. Noe han selv er helt enig i. )
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 2. desember 2007 #7 Skrevet 2. desember 2007 Sambo er en voksen mann som klarer og avgjøre det selv.Jeg har ikke noe problem om han velger og gjøre det.Vi gjør som vi selv vil.Trenger ikke og spørre hverandre om lov til og gjøre ting.Vi er da voksene.Jeg hadde blitt kjempe forbannet om han hadde sagt at jeg ikke hadde fått lov til noe jeg hadde lyst til.. Nå er han på guttetur i spania og jeg unner han det:)
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 2. desember 2007 #8 Skrevet 2. desember 2007 Mannen min er glad i god drikke, både til mat og fest=) Men nå har han begrenset inntaket veldig, siden det nærmer seg fødsel. Han har vært ordentlig full og fyllesyk i løpet av graviditeten, men det var før det var viktig for meg at han var edru. Han tar seg gjerne en øl til maten, og jeg har sagt at det er helt ok å ta seg en liten en til julemiddagen osv. Men han kan ikke bli full, han må være "klar" i hodet. Dumt hvis han kommer på føden med svømmende blikk og karusell-hode.... At han ikke er kjørbar er ikke noe problem, vi bor så nært sykehuset at å ta taxi går helt fint.
snart mor til 3 Skrevet 2. desember 2007 #9 Skrevet 2. desember 2007 innenfor rimelighetens grenser så ville jeg stort sett ikke hadd noe imot det nei...men hadde nok helst blitt med ut jeg og ;-) Men det å drikke seg av føttern vet han at jeg aldri ønsker at han gjør.. Enkelte blir bare ekle når de drikker for mye og da er det bedre å holde inntaket lavt og kontrollert... Vil også si at jeg forventer at han klarer å stå opp før klokken ett,og ikke være i dårlig form da...når man har barn så må man det..samme gjelder for meg og..guttungen vår reagerer ihvertfall hvis ene parten sover lenger...syntes man skal være istand til å leke med ungen dagen derpå..så enkelt og greit..det skal ikke være slik at man plutselig ikke kan leke med enkelte leker og slikt pga hodepine... og de siste ukene blir det totalavholdent for han og...han skal være kjørbar i tilfelle noe skulle skje... :-) Han hadde ikke fått kommen inn på fødestuen med en ånde som lukter alkohol..så enkelt er det...skal være klart og 100% tilstede..
2SmåTroll Skrevet 2. desember 2007 #10 Skrevet 2. desember 2007 Er vel ikke noe forskjell nå som jeg er gravid, eller om jeg ikke skulle vært det. Han får fortsatt lov til og dra ut og feste med venner hvis det passer og vi ikke har andre planer.
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 2. desember 2007 Forfatter #11 Skrevet 2. desember 2007 Helt enig med deg sommerfugl,jeg sa sist og jeg sier det denne gangen også,har han så mye som smakt noe som heter alkohol og fødselen setter i gang,ja,da kan han bare glemme å være med meg på føden.Ligge der å kjenne på en mann som lukter alkohol,nei takk sier jeg. Dette er ikke noe problem her,da han selv sier at når det nærmer seg termin,så avstår han fra alt som heter alkohol,for han vil ha med seg alt som skjer på føden og ikke føle at alkoholen hemmer ham. Må jo bare si at både jeg og samboer er veldig måteholden med alkohol,men liker å kose oss med en flaske vin på lørdagskveldene.
UnePune äntligen hemma! Skrevet 2. desember 2007 #12 Skrevet 2. desember 2007 Mannen min får gjøre som han vil, men er han ute, så må han opp på søndagene likevel...rett og slett fordi han jobber så mye, så det er i grunn eneste dagen han har med ungene. En måned før fødsel er det totalforbud =)
Kakebakesøte Skrevet 2. desember 2007 #13 Skrevet 2. desember 2007 Jeg godtar ikke at mannen min drikker seg snydens og er skikkelig udugelig dagen etter. Dette fordi vi allerede har en datter som krever sitt fra før pluss at jeg er gravid nå. Også synes jeg at man som voksen skal kunne nyte alkohol uten å måtte ligge rett ut dagen etter. Men å kose seg med alkohol, det synes jeg er helt greit og sier ikke noe på det. Jeg blir nok litt mer streng når/dersom det går over termin, men det blir jo en annen sak.
maibaby-Ingrid2008 Skrevet 2. desember 2007 #14 Skrevet 2. desember 2007 Han får ta seg en øl eller rom hvis han har lyst på det. Han deltar på julebord, tar seg en tur på fjellet, går på konsert og spiller konsert hvis han har lyst til det. Jeg ser ingen grunn til å hindre han i å drikke eller gå ut bare fordi jeg er gravid og ikke drikker eller gidder gå ut på kvelden. Han blir jo litt redusert dagen etter et julebord f eks, men som regel får vi gjort det vi har planlagt selv om han har gjort noe dagen før. Men nå er han svært sjelden ute på byen og drikker for moro skyld, er han ute så er det noe spesielt han skal på. Det syns jeg er greit, men hadde nok ikke likt det hvis han var sånn som skulle på byen og gå på fylla ofte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå