Leirha Skrevet 2. desember 2007 #1 Skrevet 2. desember 2007 Mangle fortsatt den gode oppskriftsboken min, og det er ekstra trist når jeg mangle julekakeoppskriftene mine Menmen, det er sikkert noen kjekke damer her inne som vil dele sine gode oppskrifter? har funnet en del på nett, men synbs allikevell det er best å få dem fra noen som virkelig mener at de er gode. Gleder meg sånn til jul nå!!!
mine små alver... Skrevet 2. desember 2007 #2 Skrevet 2. desember 2007 jeg baker ALDRI de 7 tørre sortene men en type kaker MÅ jeg ha. Det er Sara Bernard og de er VANVITTIG,farlig gode!!! Skikkelig kaloribomber.Har bakt de i dag..mmmmmmmmmmmm Her er oppskriften: ps bruk foodprosessor så går det fort:)kakene består av tre deler. 1. 250g mandler 3 1/2 dl melis 3 eggehviter blandes i foodprosessoren Muffinsformer fylles i bunn( 26 stk) og settes midt i ovnen på 180 c i 10 min. 2.(topping) 200g meierismør 3 dl melis 3 eggeplommer blandes i foodprosessoren rør inn en plate revet lys kokesjokolade. legges på toppen av kakene og settes i frysern. 3. 2 plater lys kokesjokolade og 2 ss delfiafett legges i vannbad(lønner seg å gjøre helt først) hell over den smeltet sjokoladen og sett kakene tilbake i frysern. Lykke til!! ps denne MÅ prøves:)
#Aurora har tre gutter# Skrevet 2. desember 2007 #3 Skrevet 2. desember 2007 Fløtekarameller 100gr smør 2dl fløtekrem 2dl lys sprup 1ts vaniljesukker Ta og smelt smør og ha oppi alt det andre. Lå det koke helt til den blir veldig tykk og tøm den på en plate der du har bakepapir under.La det stå og kjøle seg ned og sette den en plass kalt til den er blir fast og finn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå