Gjest Skrevet 2. desember 2007 #1 Skrevet 2. desember 2007 Hjelp! Har tatt på meg å lage fiskemiddag til sambo når han kommer hjem, og jeg har aldri laget fisk før.... :-/ Tenkte å ovnsbake/gratinere (hva er forskjellen?) torskefilet med div grønnsaker (løk, gulrot, potet?, paprika, purreløk, sopp) og evt helle over noe fløte. Høres det ut som noe spiselig??? Et lite nøddskrik fra en nygravid som vil bli husmor =(
maria isabell Skrevet 2. desember 2007 #2 Skrevet 2. desember 2007 lag laks:) kjøp ferdig laget stykker uten bein...stek de i stekepanna m litt salt...poteter,rømme,agurksalat,gullerot...lettere blir det ikke....gå i en fiskebutikk...der er de ofte snille å gje råd...det gjode eg...det er dyrere,men det er verdt det:)
Gjest Skrevet 2. desember 2007 #3 Skrevet 2. desember 2007 Tusen takk for oppskriften, men akkurat i dag går det jo ikke. Poenget med innlegget var liksom at jeg allerede har kjøpt ingrediensene.... =)
mor.monsen Skrevet 2. desember 2007 #4 Skrevet 2. desember 2007 Hva med å pakke dill, torsk, purre og sitronpepper inn i folie. Sett i ovnen...skjekk underveis om fisken er klar. Tiiper det tar ce 20-30 min på 200 grader. Ha poteter og gulreøtter til og en god hvitsaus eller annen fiskesaus. Ellers så liker jeg god asparges og hollandie saus til torsk... Eller poteter og gulrotstuing til vanlig kokt torsk... Hva med fiskegrateng??? Kok torsken...dvs...den skal vel trekke... Del poteter, kålrabi og gulrøtter i terninger og kok til dem er nesten gjennommyke. Lag hvitsaus med litt muskat. Stek bacon terninger Bland alt sammen i hvitsausen og ha over i ildfast form. Strø grillmel på toppen og sek på 180 grader i 30 min... nam nam... server med flatbrød.
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 2. desember 2007 #5 Skrevet 2. desember 2007 Regner med at du alt har kjøpt torskefilet siden du har tenkt å lage det.. Om du koker torsken, koker poteter, og lager bernaise saus til, så er det kjempe godt. Også kan du bake grønnsaker i ovnen. Evnt. så kan du endre på denne oppskriften, slik at den passer dine ingredienser: http://www.godfisk.no/page?id=215&key=5677 Ellers så er www.godfisk.no en kjempe bra side med oppskrifter.
Gjest Skrevet 2. desember 2007 #6 Skrevet 2. desember 2007 Tuuuusen takk, Queen of the road! Nå blir mannen glad! =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå