Anonym bruker Skrevet 2. desember 2007 #1 Skrevet 2. desember 2007 lillegutt er over 8 +2 dager og han har nesten helt siden han var født ligget i vår seng.. Jeg syns dette har vært mest praktisk (og syns det fortsatt). Jeg slipper å bli våken, kan bare løfte hna nærmere meg når han skal ha mat, og han sover også mye bedre. (5 timer i strekk=) Bør vi slutte med dette? Vi har prøvd å legge han i sin seng, men jeg er oppe sikkert 1000 ganger i løpet av natta fordi han sover så urolig... Tilsutt blir jeg så trøtt at jeg ikke orker mer...
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2007 #2 Skrevet 2. desember 2007 Kanskje, men jeg hadde nok fortsatt om jeg var deg :-) Så må en bare være inntilt på at det kan bli litt "bråk" når han skal over i sin seg. Han har nok behov for nærheten han får og jeg er av den oppfatning at det skal de få. Vår gutt lå samme med oss til han var ca 6 uker men her var det ikke noe problem å få han til å sove i egen seng, når vi laget sengen han veldig lun og god. Han er nå 9 mnd og mellom kl 05 og 06 våkner han og vi tar han over i vår seng, så koselig atte :-) Kos deg med babyen din du :-)
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2007 #3 Skrevet 2. desember 2007 man blir bare så utrolig usikker på hva man skal gjøre... Alle som vi har sagt det til sier at vi lager han uvaner... Helsestasjonen sier at vi bare skal gjøre det siden dette føles best for oss. =) søvn har jo utrolig masse for begge å si, ikke morsomt når begge er grinete... Men vi tenkte sånn rundt 3 mnd å legge han i sin seng, for da begynner han forhåppentligvis å få litt døgn rytme. Det har han ikke nå iallefall! Håper det kommer snart:)
Mamman til M&E Skrevet 2. desember 2007 #4 Skrevet 2. desember 2007 Enig med hs, det er viktig at dere får søvn begge to OG det skal jo være kos med en liten baby også da. Jeg tror det går seg til jeg, han er jo så liten ennå. Gjør det som føles riktig for deg og ikke hør så mye på velmenende ord fra alle andre som vet så mye bedre :-) Kos deg meg babyen din :-)
Gjest Skrevet 2. desember 2007 #5 Skrevet 2. desember 2007 Jeg har delt seng med begge mine de første 6-8 ukene, også fordi det var mye lettere å amme og roe ned baby når man slipper å reise seg opp. Har ikke hatt noe problem m å få de over i egen seng ved 2-3 mnd alder, da har de også begynt å sove lengre økter om natta. Det går nok helt fint, gjør det som du synes er best:-)
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2007 #6 Skrevet 2. desember 2007 Synes du skal gjøre det som er mest praktisk og det er jo viktig at du får sove også. For meg har det aldri vært naturlig å samsove, men synes dette er opp til den enkelte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå