Gå til innhold

Barnetrygd

Kamel*Jente150408*:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann. Jeg lurer på om man får barnetrygd det første året når jeg har fødselspermisjon. Blir det isåfall trukket fra fødselspensjonsutbetalingen min? Og hvor mye får du i mnd i barnetrygd? Sorry... Helt grønn på dette her:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får det automatisk inn på konto med en gang barnet er registrert i folkeregisteret (det skjer automatisk,tror jeg ivertfall,registrereingen altså), det blir ikke trukket fra fødselpensjonsutbetalingen din. Det er ikke det store beløpet 970 kr i mnd....

Skrevet

Tusen takk for svar:)

Skrevet

Hei!

Du får barnetrygd med virkning fra og med måneden etter at du har født. Ser ut som om du har termin i april 08 ut i fra nicket ditt, så da vil du få med virkning fra og med mai 08. Det skal gå automatisk. Av og til føder noen "for sent" til å få det med på månedens utbetaling. Da vil det bli en etterbetaling på neste måned. Du trenger ikke å søke om barnetrygd. Det skal som hovedregel gå automatisk. Men er du feks enslig forsørger og kan ha rett på utvidet barnetrygd (du får for 1 barn mer enn det du faktisk har), så må du søke. Barnetrygd er kr 970 per måned. Barnetrygda påvirker ikke utbetalingen din av fødselspenger.

Lykke til!

Skrevet

men hva med oss med samboer? Får også vi barnetrygd??

Skrevet

Alle får barnetrygd. Enslige får en ekstra barnetrygd.

Skrevet

Barnetryg er en ytelse som gis til barn ved foreldre. Utbetalingen kommer siste dag i hver måned, med unntak av desember og når utbetalingsdato kommer på feks søndag eller helligdag.

Barnetrygden er ikke behovsprøvd, så om foreldrene tjener 2 million pr år eller 0 pr år er barnetrygden den samme.

Det er ett unntak og det er om man er aleneforsørger da får man barnetrygd for ett ekstra barn.

Pr nu er barnetrygden 970 kr pr mnd.

Man får brev fra trygdekontoret etterat de har motatt beskjed fra sykehuset/fødehjemmet at det er født et barn.

Man blir ikke skattet av barnetrygden.

Skrevet

Jeg måtte sist,og også denne gangen skrive på et skjema fra NAV.

(finner skjema på nettsiden deres eller de sender hjem til deg).

Tror du må sende et sånt skjema til de,i tillegg til at det blir opplyst fra sykehuset om at du har født... Det skal jo registreres fødsels og personnr på barnet også hos de! Dette er ihvertfall det jge gjorde sist,og også det jeg må gjøre denne gangen.Snakket med NAV på tlf forrige uke,men det kan jo selvfølgelig ikke fylles ut før du har født da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...