Gå til innhold

Stygg og feit - en og samme ting??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det virkelig sånn at alle mener at det å være stygg og det å være feit er likt?

Er det bare jeg som kjenner vakre overvektige jenter?

Har lagt merke til at folk som regel bruker "stygg og feit" sammen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, man må ikke være stygg fordi om man er feit.

Skrevet

Jeg syns det faktisk er diskriminerende å kalle overvektige folk for feite. Ja, de er store, men det å bruke ordet feit er like ille å kalle pakistanere for pakkis og svarting.

Og jeg kjenner mange overvektige som har mer utstråling og er mye mer vakre og pene enn mange som er slanke.

Og for å få det på sin rette plass er det heller ikke rett å kalle de undervektige for stankelbein eller beinrakkel. Bruk huet litt lissom. Det er ingen her inne som kaller folk pakkis og svarting. Men å kalle en stor person feit er lissom helt ok. Eller en slank beinrangel. Det er usmakelig.

Skrevet

Det sier du bare fordi du er feit selv!

Skrevet

Tja.. det er nå dine ord det. Men jeg er langt fra overvektig. Er det en kan kalle normal vektig. Men jeg har da ingen grunn til å sitte å kalle andre feite som du sier. Og sitte her på en krangleside som er full av små unger som er ute etter krangling, for så å forsvare om jeg er det ene eller det andre.

Skrevet

Jeg er enig i at "feit" ikke er et pent ord og overvektige. Kjenner mange overvektige, virkelig flotte jenter :o) Også kjenner jeg noen som drar på seg enten for store eller for små klær - ikke pent noen av delene. Nei, de som bruker klær i riktig størrelse, steller seg (ikke overdrevent) og er fornøyde med seg selv, de er pene uansett om de er str 36, 40 eller 48 :o)

Jeg synes ikke "tynn og pen" hører sammen heller, da ;) Jobber sammen med ei som er, tja... str 32?! Har skikkelig "prematur look", ser ut som ei skolejente og har langt, ustelt hår som alltid henger løst. Ikke spesielt pent akkurat...

Skrevet

* OM overvektige, skulle det stå...

Har forresten ei venninne som er ganske overvektig, men utrolig pen. Gutta faller som fluer.... Hun har fått noen smellvakre barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...