TrultemorM2Småtrulter+2012 :) Skrevet 2. desember 2007 #1 Skrevet 2. desember 2007 Hvordan er formen? Jeg er akkurat 17 uker på vei, og den umenneskelige kvalmen som jeg har hatt døgnet rundt siden uke 5 har heldigvis begynt å slippe taket. Nå kaster jeg ikke opp så mye lenger! Er fortsatt ulidelig kvalm om mårran og litt utover formiddagen, men det er ingenting i forhold til hva som har vært. Ellers er jeg veldig mye svimmel, og reagerer ekstremt på alt av lukter. Begge deler resulterer egentlig i kvalme og brekninger -noen ganger oppkast. Men når jeg er svimmel blir jeg også helt gelé i kroppen, er på nippet til å besvime, og blir veldig uvel. Får et akutt behov for å legge meg ned, og det er ikke noe særlig når dette skjer på skolen, på butikken eller på besøk... Bekkenløsningen er værre denne gangen enn forrige svangerskap. Var ganske ille da og, men nå er jeg på det nivået jeg var på slutten sist... Men jeg går til behandling hos kiropraktor og fysioterapeut hver uke og på vanntrening to ganger i uka, så jeg håper at dette vil hjelpe. Bortsett fra all "elendigheten" så storkoser jeg meg med masse liv i magen. Har fått en tydelig gravidmage, og mannen min kjenner og ser også at nurket sparker
*Super*Mamman* Skrevet 2. desember 2007 #2 Skrevet 2. desember 2007 Hei. I følge mens, så er jeg bare 15+5, men har vært på tidlig UL, så da viste det seg at bebin var ca 2 uker eldre, men har ikke fått noen termindato enda da... Kjenner ikke noe liv, sikkert fordi jeg har morkaken på framsiden. Tar lengre tid da sies det. Formen har vært fin, bare vært ekstra trett. Ingen kvalme, men litt bekkensmerter. Dette er forresten nr 3, og den siste, hehe.. Magen har kommet frem tydelig. Symfysemål på 25 cm. bebins hjerte slår 160 slag i minuttet, så virker som jeg har en sunn bebib i8 magen. Skal ikke på ruteneUL før i midten av desember.. Men er heeelst sikker på at det er gutt nr 3 som kommer:)
maibaby-Ingrid2008 Skrevet 2. desember 2007 #3 Skrevet 2. desember 2007 Jeg er i uke 18. Var en del uvel i 1. trimester, men har ikke hatt de helt store plagene. Nå føler jeg meg veldig bra, frisk og rask. Har fått satt opp et moderat styrkeprogram på helsestudio som passer til gravide meg og går noen turer og syns det er helt topp. Men selv om jeg føler meg bra, så tåler jeg ikke like mye som før. Blir fortere sliten og trøtt og tåler ikke være så sent oppe. Har også hatt litt av og på antydning til forkjølelse i tre uker. Det "tar" i magen og lysken hvis jeg anstrenger meg for mye. Hviler nok mer enn før. Merker også at ryggen blir veldig sliten av f eks shoppingturer. Syns jeg har vært veldig heldig med formen og håper det varer. Har også fått gravidmage som jeg er kjempestolt av. Har kjent babyen mye de siste dagene, men kjenner ikke noe utenpå magen enda.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå