Gå til innhold

Huff......jeg blir så lei


rossi30

Anbefalte innlegg

av mannen min til tider. Jeg har null tålmodighet merker jeg!

Det henger nok mye sammen med at jeg har fokus på baby......og da strekker han nok ikke til mine forventninger.

Jeg blir irritert hvis han legger seg til å sove på sofaen etter middag, og fordi han skal på alt mulig på kveldstid. Da har jeg jo ikke noe avlastning med lille gullet.

På den andre siden sier han jeg jeg bare må finne på noe om kvelden, men så klarer jeg jo ikke å gå fra gullet mitt heller. Så det er vanskelig å dra ut bare for å besøke en venninne uten å ha med meg gullet. Slapper faktisk mest av da. Så hvorfor er jeg irritert???

 

Jeg synes han burde bruke mer tid på jenta vår på 5 år, som synes mamma bruker for mye tid med babyen. Hun er også helt eksplosiv for tiden. Det smelles i dører, og mamma er slem fordi hun bestemmer. Jeg synes faktisk det er mye tyngre enn å passe på babyen i huset.

 

Jeg prøver så godt jeg kan å være pedagogisk, men det er ikke alltid like lett. Prøver å gjøre ting bare sammen med storejenta mi også, men det er ikke nok til å gjøre henne trygg. Er nok litt sjalusi oppi dette her, selv om hun også forguder lillesøsteren sin.

 

Et lite hjertesukk for dagen. Nå er jeg også forkjølet, har vondt i hodet og synes synd på meg selv.........så da klager jeg til dere :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner meg litt igjen der ja.. Både med "slapp" mann og sjalu storesøster. Virker som minsten bare er mitt ansvar! Han er bare en som koser og prater med han når han er mettog tørr, og det er jo bare kosen egentlig... Ikke snakk om å tilby seg noe som helst!!! Selv om vi var sååå enige når vi diskuterte å få en tredjemann. Skulle være begges ansvar, å dele likt å greier.. Er visst glemt det nå ja... Ikke det , jeg koser meg veldig med alt stell med minsten, men trenger bare en liten pause innimellom. Har jo to unger til, som skal ha sitt av kos, prat, leksehjelp osv osv. Å med ett enormt undeskudd med søvn, blir jeg bare helt utslitt av og til !!

Storesøster er sur fordi vi ikke kan gjøre så mye sammen som før, så må prøve å få til litt der å innimellom.. Men hun blir lei av at lillebror avbryter det vi holder på med.. huff.. godt å få ut litt !!!

Egentlig glad og fornøyd for å ha tre skjønne friske barn, men er jo lov å bli litt irritert innimellom allikevel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ukjent dette, nei.... Har en snill mann, men han greier ikke å se hva som trengs å gjøres, så det ender med at jeg sitter med ansvar for mini + storesøster på 6 år og hus og hjem. Phu! Blir så sinna et jeg skriker innimellom og det er jo ikke så stas... Og som deg har jeg en datter som føler hun har "mistet" mamma og det er sårt både for henne og for meg som ikke har noe annet valg enn å ta meg av den lille.

 

Det er ikke bare bare dette, nei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! Dette var som å lese det innlegget som jeg hadde tenkt å skrive her :-)

Fra onsdag har vi vært alle 5, og jeg har vært alenetrebarnsmor.... :-) Ungene er hos oss (minn manns fra forrige forhold, bor i TRD) hver tredje helg, og denne uken var vi så heldige at de kunne komme allerede onsdag :-) jeg elsker de ungene overalt, men det er slitsomt!! 5 åringen er verdensmester i alt og må underholdes uten å se på TV hele tiden. 9 åringen er snill jente hele tiden, og hun holder seg mer i bakgrunnen, så oppmerksomheten til henne er om kvelden etter de andre har lagt seg, og da er jeg sliten. Så kommer vi da til pappa....som når han kommer hjem er sliten og legger seg på sofaen med ungen på brystet...prating foregår med Discovery på og smokken i munnen på ungen. Når han er hjemme klokken 18.00-18.30 er det ikke lenge før Stina skal legge seg, og når alle sammen er her, er det middag, barnetv og leggetid. Jeg VET at han må jobbe mye, det er nå han har sjansen. Vi er i samme bransje, så jeg forstår alt, MEN jeg vil så gjerne han skal være til stede når han er hjemme, plukke opp sokkene som ligger MIDT i gangen, henge opp klær når de er ferdige...det tar ikke lang tid det vel????????

Den mellomste verdensmesteren og pappa krangler så busta fyker, jeg sier ting en gnag, og så hører han på meg. Det er kanskje sånn når det er meg de er sammen med???

 

Jeg hadde tilogmed med meg alle tre på min 6 ukers gyn kontroll :-) Jaja, det er kanskje noe vi må godta en stund eller?????

 

Dette ble langt, men gud så deilig det var å få ut litt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...