Gjest Skrevet 2. desember 2007 #1 Skrevet 2. desember 2007 Hører hele tiden om par som for første gang blir gravide, forter seg ut å kjøper et klesplagg som tilsvarer kjønnet(de som vet kjønnet). Blå plysj dress til gutt, eller rosa blonde dress/kjole til jente. Jeg gikk ut å kjøpte svart *rock`n roll baby* genser og fikk hele tiden høre hvorfor jeg aldri kledde babyn her i huset med baby klær. Da blonder,søte baby klær, lyse blått...osv. Hvorfor er forventningene så store for folk når de ser oppi en vogn, at de på fargen skal se hvilket kjønn det er, FOR klart at små babyn skal HA rosa eller blått. Også alle de foreldrene som aldrig har likt hverken rosa eller blått, men desperat MÅ kle på babyn dette? Hvorfor? Kan ikke være mer glad for økt rocka klær i barnebutikken!
Den drygaste Skrevet 2. desember 2007 #2 Skrevet 2. desember 2007 Her var svigermor med på ultralyd, hun satt utenfor og ventet mens vi var inne, da vi kom ut og fortalte at det var en jente var det vel heller henne som gikk amok hehe... men jeg hadde sett meg ut et par herlige rosa fotballsko som jeg sa til en venninne at "hvis jeg noengang får en jente skal hun ha DE skoene!" så det var det eneste jeg kjøpte.. jeg er en type rockchick selv, men jeg er fortsatt jentete og syns det finnes så utrolig mye fint der ute! jeg er ikke særlig for at folk kjøper klær med djevler på osv, men noen rocka klær går greit hehe
Gjest Skrevet 2. desember 2007 #3 Skrevet 2. desember 2007 He he, minsten her fikk hel fleecdress med hette. På hetten var det to små horn og bak en liten hale, i tillegg fulgte det med en liten rangle som høygafell=) Å så mange søte djevelhoder det finnes til de små=)
Den drygaste Skrevet 2. desember 2007 #4 Skrevet 2. desember 2007 ja altså SÅNNE søte ting går greit men det er jo de som putter på ungene tskjorter med trykk hvor det står noe sånt som "Satan i my father" osv.. og DET syns jeg blir utrolig harry! men det er min smak hehe
Gjest Skrevet 2. desember 2007 #6 Skrevet 2. desember 2007 Vet du jeg husker ikke akkurat nå hva butikken heter, men kan få ordnet nettsiden og navnet til deg litt senere. Men den ligger litt utenfor sentrum Oslo. Han som driver stedet kalles *Engel* og er rockabilley fyr. Der har de bare så utrolig mye kult og masse babyklær. Kan sende deg post når jeg har fått tak i adr og navnet=)
Gjest Skrevet 2. desember 2007 #9 Skrevet 2. desember 2007 Finner ikke noe særlig barneklær på nett, men sist jeg var i butikken har de en del babyklær. Så ring å hør eller stikk innom=)
Gjest Skrevet 2. desember 2007 #12 Skrevet 2. desember 2007 eller så har du noe her. http://www.rockmybaby.no/catalog/index.php?cPath=42 og her http://www.freshmilk.se/index.php
Sånn kan det gå Skrevet 2. desember 2007 #13 Skrevet 2. desember 2007 Det finnes jo faktisk helt normale barneklær også da som ikke er "rocka" eller rosa eller lyseblå eller har blonder. Bare helt normale klær som ikke sier noe om kjønn.
Gjest Skrevet 2. desember 2007 #14 Skrevet 2. desember 2007 Svart ville jeg aldri kledd på en liten baby, men tuppa vår har egentlig litt av hvert hun. Den aller første tiden gikk det mest i hvitt, lysgult, beigetoner o.l. så var det en periode hvor det var mye rosa, mes nå bruker vi masse sterke farger som orange, grønt, rødt osv. Selvom vi visste at vi fikk jente så kjøpte vi faktisk bare et rosa sett før hun ble født. Jeg har egentlig aldri vært så veldig glad i rosa, altså før jeg fikk snuppa hehe
frøken~synge~vil Skrevet 2. desember 2007 #15 Skrevet 2. desember 2007 Jeg har et litt annerledes syn på det enn deg merker jeg.. Å kle opp ungen sin med horn og hale og svarte rockeklær virker litt annstrengt, litt i-opposisjon-mot-alle-andre-aktig. Tar jeg feil hvis jeg sier at du sikkert er av typen som ikke døper ungen fordi ungen skal få velge selv? I såfall, to sider av samme sak i mine øyne. Er det fortsatt sånn at folk bare har rosa/blå klær til ungene sine? På meg virker det som om den sorteringa er litt utdatert. Liker variasjon jeg.
Gjest Skrevet 2. desember 2007 #17 Skrevet 2. desember 2007 http://www.a-s-e.no/diverse/forside/kategorier/dameklaer/halterneck-dress-royal-blue-wi2
Audacious Angel Skrevet 2. desember 2007 #19 Skrevet 2. desember 2007 Det tøffeste vi fikk i gave til snuppa da hun ble født var en utrolig kul dress med lue til fra no added sugar i kamo trykk. Den var helt rå og er en av de plaggene jeg har tatt godt vare på og ingen har fått arve.
Gjest Skrevet 2. desember 2007 #20 Skrevet 2. desember 2007 Til anonym frøken=) Nei har døpt alle barna mine faktisk. Jeg har alltid vært denne jenta fra jeg var tennåring og fant meg selv. Hold stilen helt og holdent uten å føle at det jeg gjør er for å skille meg ut. Så må si jeg stusser litt når det å være seg selv, er for å gjøre det motsatte.? For det er det du anntyder her? Herregud, jeg lar vel ikke være å døpe barna fordi det er stikk i strid med hva alle andre gjør, faktisk vil jeg tro mange lar være å døpe.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 2. desember 2007 #21 Skrevet 2. desember 2007 jeg døpte ikke småen, men han er fult og helt en blå baby, en marine blå baby. eller nå har han vel rettere sakt blitt et marine blått barn :-) jeg kommer altid til og forbinne marine blått med småen :-) men han har djevel horn også, da er han ordentlig søt og SÅÅÅ stolt :-)
LivetErEnLek Skrevet 3. desember 2007 #22 Skrevet 3. desember 2007 Mye fint å finne her inne for de som ikke liker rosa blonder og lyseblått http://www.hottopic.com/hottopic/store/nodePage.jsp?FOLDER%3C%3Efolder_id=2534374302028390&bmUID=1196679343287
Gjest Skrevet 3. desember 2007 #23 Skrevet 3. desember 2007 På Kool Kidz på St.Hanshaugen er de jo ganske alternative, da... www.koolkidz.no
Bebis i februar :) Skrevet 3. desember 2007 #24 Skrevet 3. desember 2007 Litt tøffe ting på cafepress.com også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå