Gå til innhold

Hva er pp,Sa og Ma?Blir helt forvirra jeg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mista nå i uke 21 og prøver å lese meg til litt mer kunnskap,men alle disse forkortelsene gjør det litt vanskelig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror:

pp = prøveperiode

MA = missed abortion (abort der kroppen ikke støter ut fosteret og fortsetter å tro at den er gravid, kan gå ukesvis før en finner ut av det. Den kjipeste form for abort)

SA = spontan abort (den "vanlige" med blødninger)

Skrevet

Inne på BliGravid forumet pleier det å ligge et innlegg på første eller andre siden som beskriver alle forkortelsene. Ta en titt og se om de er der enda :o)

pp - prøveperiode (antall sykluser man har forsøkt å bli gravid)

sa - spontan abort

ma - missed abortion (fosteret dør i mors liv uten at mor selv merker det)

Så forferdelig leit at du har mistet i uke 21. Håper du sakte men sikkert kommer til hektene igjen. :o)

Skrevet

Tusen takk for svar og oppklaring!Var på rutine ul nå på man og da lå den lille skatten min død i magen..Fødselen ble satt i gang samme dag og noen timer senere var han født.Er så ufattelig trist og lei meg.

Skrevet

Du mista i uke 21, fy så trist! Var det noe spesielt som skjedde, eller "bare" mista du?

Skrevet

Vi posta visst innleggene nesten samtidig.

Håper det går bra med dere oppi alt dette her.

Skrevet

Jeg har hatt to kraftige blødninger,men etter grundige ul sa de at alt var ok og jeg kunne dra hjem.jeg var på ul nå om mandagen fordi jeg har svangerskaps diabetes og har gått til ul annenhver mandag.jeg gråt som et lite barn da legen beklaget over at hjerte hadde stoppet.

Skrevet

Uff... jeg kondolerer masse! Føler med deg! Jeg ble skikkelig lei meg når jeg leste dette. jeg er i uke 22 nå og hadde blitt helt knust hvis noe sånt hadde skjedd..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...