Gå til innhold

Hvilken barnebilsete nr 2 vil dere anbefalle?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tiden har kommet til å bytte det første barnesete.. Det gleder vi oss til, for vi er misfornøyd med sete vi har hatt til nå...

så nå vil jeg høre fra dere som vet, hva dere vil anbefalle.

Vi vil gjerne ha "klikkklakk" sete nå...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klikkklakk?

Har barnet blitt tungt nok til 9-18 kg-gruppen?

Da ville jeg valgt HTS-setet. Jeg er alltid mest fornøyd med de. Men ta med barn og bil til forhandleren, prøv i bilen, slik at dere ser det passer!!

Skrevet

Jeg vil anbefale "besafe combi" som stol nr 2.

Vi har kjøpt dette,og gleder oss til å bruke det.

Det som er bra med det er at det kan være fremover og bakover, sånn at du kan snu det når barnet blir for "stor" til å sitte bakover.

Skrevet

Akta graco cosmic comfort eller besafe izi combi. Setene fungerer på samme måte og er like gode. Graco-setet er litt billigere og kan brukes litt lengre. Besafe er flere ganger kommet ut som best i test, mens graco er litt nyere og har ikke vært med på tester (ettersom jeg har fått med meg).

Skrevet

vi skal å hente vår be safe izi kombi 12 des :-) bestillte en grønn :) glede meg såååå! har en hts nå, å den e åsså bra, men den blir litt stor, å vanskelig å legge i sovestilling...å kan ikkje ha den begge veian i bilen, derfor bytte vi nå.. bare hatt den andre i 4 mnd...

Skrevet

Hvilken hts er det dere har nå?

Skrevet

trodde HTS var det samme som besafe jeg...

Eller jeg som tar feil?

Skrevet

oi, no spør du vanskelig.. :P hehe..

står bare HTS besafe på den..

den e 3 år gammel, kjøpte den av søstra mi..

noen sa at det vistnok skulle gå ant å kjøpe ett stativ for å montere den bakovervendt, noe dama på exit avkreftet, derfor bytter vi...

Skrevet

nej det e det samme....

Skrevet

Jeg vil ikke anbefale noen bestemt sete. Det anbefales at dere tar med bilen til forhandler og prøver litt forskjellige bakovervendte seter. Det er viktig at dere kjøper et sete som sitter godt i bilen deres.

Lykke til med valget!

Er det forresten babysete eller gruppe 1 sete?

http://sikringavbarnibil.blogspot.com/

Skrevet

Vi har et Recaro sete. Husker seff ikke hva det heter. Men det er 9-35 kg, dvs trenger du ikke noe sete etter dette. Det har 3 stillinger og vi er kjempe super fornøyde med det.

På HTS Besafe setet vi har hatt kom hun seg ut av selene, noe osm skapte unødig mye mas på kjøreturer.

Hun både sitter og sover bedre i dette setet.

Skrevet

Jeg har ikke noen anbefalninger, men lurer på en ting: Når kan man bytte sete? Det jeg har nå er opp til 10 kg. Veslegutt har snart vokst ut av det . Han veier 7500 g og er 5 1/2 mnd. Han er veldig lang.

Kan jeg bytte sete nå? eller er ikke sete nr 2 beregnet på så små?

Har rett og slett ikke peiling jeg!

Skrevet

Sikker på at setet ditt går opp til 10 kg? Babysetene er godkjent i klasse 0-13 kg (hvis det ikke er maaaaange år gammelt, da). De vokser ut av dette setet når de når vektgrensen på 13 kg, evt. toppen av hodet når opp til kanten av setet. Se også an selefestet ved skuldrene, hvis det kommer lavere enn skuldrene til barnet og det ikke lar seg flytte opp så er barnet blitt for stort. Neste vektklasse for bilseter etter babysetene er fra 9 kg og oppover. De er beregnet for barn som kan sitte selv, så jeg ville ha ventet litt dersom jeg var deg (men må man så må man...).

Skrevet

Akta graco comsmic comfort kan brukes fra barnet er 5 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...