Lillegutt 17 july 06 Skrevet 2. desember 2007 #1 Skrevet 2. desember 2007 Hei kommer til Norge snart og lurer pâ hvilken melk selges i norge til barn som er 16mnd gammel. Takk for svar
Lillegutt 17 july 06 Skrevet 2. desember 2007 Forfatter #4 Skrevet 2. desember 2007 Takk for svar, men har man ikke spesiell melk i Norge for barn fra 1 til 3 är?
Gjest Skrevet 2. desember 2007 #5 Skrevet 2. desember 2007 bruker lettmelk til drikke. Når eg lager grøt bruker eg h-melk. Har ikkje hørt om at det er nokon spesiell melk til barn frå 1 til 3 år.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2007 #6 Skrevet 2. desember 2007 Hei, mine 3 små barn har alle fått KEFIR fra de var gamle nok til å drikke melk (dvs fra 12 mnd)! Dette er en melketype som dessverre er undervurdert og altfor lite brukt blant småbarnsfamilier - den er MYE sunnere enn vanlig søtmelk. All kefir som selges i Norge er økologisk. Hvis man introduserer dette som første melkeslag til ungene, elsker de det :-) Har klippet ut noe om kefir som kanskje kan overbevise deg og flere... Kefir is a cultured, enzyme-rich food filled with friendly micro-organisms that help balance your "inner ecosystem." More nutritious and therapeutic than yogurt, it supplies complete protein, essential minerals, and valuable B vitamins. Kefir is simple and inexpensive to make at home. Kefir is used to restore the inner eco-system after antibiotic therapy. Kefir can be made into a delicious smoothie that kids love. Kefir is excellent nourishment for pregnant and nursing women, the elderly, and those with compromised immunity.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2007 #7 Skrevet 3. desember 2007 Vår datter elsker også kefir. Hun begynte å drikke dette tidlig, eller ha det på Kellogs All Bran( fra hun var litt større da). I dag er hun 6 år, og vil heller ha Kefir enn vanlig melk.
BettyBoob Skrevet 3. desember 2007 #8 Skrevet 3. desember 2007 pjokken har fått skummet melk siden han var 1 år ingen spesiell melk til barn fra 1-3 i norge nei.
Gjest Skrevet 3. desember 2007 #9 Skrevet 3. desember 2007 Jeg har akkurat gått over fra lett-melk til ekstra lett-melk pga at den inneholder d-vitaminer og lillemor nekter å ta tran;-)
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 3. desember 2007 #11 Skrevet 3. desember 2007 alt mulig.. skummet, lett, ekstra lett, biola... h-melk sjelden, kun pga unødvendig fett.
Ametyst Skrevet 3. desember 2007 #12 Skrevet 3. desember 2007 Kanskje lurt å gi halv dose D-dråper også? Hvis barnet ditt drikker 1 liter av den melka per dag blir det 4 microgram mens anbefalt mengde er 10. Gir forresten også ekstra lettmelk.
caquita Skrevet 3. desember 2007 #13 Skrevet 3. desember 2007 Hei, jeg vet ikke hvor du flytter ifra men jeg har bodd i Spania hvor de også har egen melk til barn, denne melken er tilsatt sukker og vitaminer, kanskje fordi melka er kokt (UHT) og dermed inneholder mindre naturlige vitaminer. Her i norge gir man vanlig melk og tran til barna. Jeg tror ikke det er bra med ekstra sukker i melka og jeg tror at vitaminene man får fra mat og naturlige råvarer er bedre enn de som er kjemisk tilsatt i matvarer.
Lillegutt 17 july 06 Skrevet 5. desember 2007 Forfatter #14 Skrevet 5. desember 2007 Hei Caquita, Ja det kan stemme og er helt enig med at extra sukker er dârlig for barna. Jeg bor i frankrike og her bruker man bare spesiell melk med extra vitaminer og sukker. Da blit det lett melk nâr vi kommer hjem til Norge. Fâr hâpe han liker det? Forskjellen med matvaner er stor for her fâr lillegutt varm lunch og middag ( grônnsaker og kjôtt el fisk), mens ungene i Norge spiser jo bare grôt og brôdskiver? Vi fâr gjôre litt begge deler.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2007 #15 Skrevet 6. desember 2007 Min spiser både grøt, brødskiver OG middag....
Fuji Skrevet 6. desember 2007 #16 Skrevet 6. desember 2007 Vi gir H-melk. Snuppa vår har vært litt liten, så litt ekstra melkefett ble anbefalt. Hun drikker ca 3 dl om dagen.
Gjest Skrevet 6. desember 2007 #17 Skrevet 6. desember 2007 Teodor er kjempeglad i Biola med blåbærsmak Det er den eneste melken han vil ha, utenom nan da... Biola
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2007 #18 Skrevet 7. desember 2007 Jeg står fortsatt fast på at surmelk av et eller annet slag - men helst kefir, det er økologisk og rangerer høyest på sunnhet blant alle melkeslagene - er det beste for barna. Hvorfor tviholde på denne søtmelken? Den smaker ikke bedre, det har bare med vane å gjøre. Selv drikker jeg bare surmelkstyper. Friskt, godt og sunt for meg :-) En annen ting er at norske barn drikker altfor mye melk. Jeg gir ungene melk til morgen og kvelds, har gitt beskjed i barnehagen at de bare skal ha vann til lunsj.
lillip Skrevet 8. desember 2007 #19 Skrevet 8. desember 2007 Ekstra lett melk drikkes her. Rett og slett fordi det er det vi voksne drikker, og HS sa at da er det helt greit for den lille også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå