Gå til innhold

Bruker dere barnetrygden eller sparer dere den?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker den! Skulle gjerne spart, men det har jeg ikke råd til.. :(

Skrevet

vi setter inn 500kr av den på konto til knøttet. resten bruker vi..

Skrevet

Vi har spart hver krone slik at vi kan bruke den når vi må betale for barnehage.

Skrevet

Noe går over til guttungens sparekonto resten blir brukt

Skrevet

sparer nå, tenker å bruke det på ski, sykkel ol når jenta blir større.

Skrevet

Bruker, sparer ikke noen spesielle penger, alle går i det store sluket. Men vi sparer penger i fond fordi det svarer seg mye mer enn å sette barnetrygda på høyrentekonto.

Skrevet

Vel slik situasjonen er nå så brukes alt.

Faktisk er den eneste inntekten jeg har de 970 kronene. Blir en spennende jul!

Skrevet

Barnetrygden er jo penger vi egentlig ikke har. Så vi sparer 600 på konto til prinsessa også sparer vi resten på en anne konto som skal brukes til konfirmasjon (bunad etc.).

Skrevet

her må den brukes. koster mye så det meste går med av barnetrygden. det som evt blir til overs går til sparing til en fin ferie til dem.

Skrevet

Bruker den, har ikke råd til å spare den selv om jeg skulle ønske vi kunne det.

Skrevet

Til nå har den gått innpå trygghetskonto til barnet, men kommer til å bruke av den til feks. betaling av bhg plass, bæremeis, sykkel osv + at jeg skal spare slik at det er litt til sertifikat, utdannelse ol når han blir 18 år.

Skrevet

Sparer det meste på barnekontoen. Skal prøve å la det ligge der til konfirmasjon eller studietid, men vi får se...

Skrevet

Bruker opp rubbel og bit på mat og annet til hus og heim. Hun får både varme klær, bleier, utstyr, mat, kjærlighet.... Hun får alt hun trenger, og det gjør resten av familien også.

Ellers sparer vi 200 kr til hvert av barna hver mnd. Det er et automatisk trekk fra våre lønnskontoer.

Skrevet

de får 500 inn på konto hver.

når de er 16 så oppretter jeg bsu konto til de, oxo setter jeg bengene inn der.

fin måte å spare på.

da kan de ik bruke pengene siden på hva som helst.

da jeg var 18 og fikk tilgang på mine kontoer så gikk det meste med til shopping og turer på byn, det vil jeg ik at mine barn skal gjølre, så derfor bsu konto når de er 16

Skrevet

Eg har satt dei pengene på konto te jenta mi. Det e hennas penger synes eg. Og ska de brukes så skal det være på henne og helst kun i NØD tilfeller.

Skrevet

Dere som sparer i fond. Hvilket/hvilke fond sparer dere i???

Vi har satt alt på høyrente pr i dag, men vurderer noe fond fra nyåret..........

Skrevet

Disse pengene er vel ment til bleier, mat, utstyr og andre utgifter man har når man har barn??!! Tror mange føler at de "stjeler" fra ungene når de bruker disse pengene, men det er da ikke barnas penger??!!

Skrevet

Enig med deg, man får dem jo for å bruke på barnet...

Vi kommer til å bruke dem på "dagligting" fram til samboern min er ferdig på skolen. Om vi har mulighet etter det kommer vi til å sette dem på konto til vi skal ha større ting.. sykkel, ski, osv...

Skrevet

Sparer foreløbig. Men pengane har vi tenkt å bruke på ein årlig ferietur sammen med mini.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...