Storebror & Lillesøster Skrevet 2. desember 2007 #1 Skrevet 2. desember 2007 Lillegutt skjegler litt,man ser det ikke gått,men HS skulle henvise oss til øyenlege,hva gjør de? Bekymrer meg over at det skal være noe galt,håper ikke han må ha briller,er ikke verdens undregang,men er jo ikke noe man ønsker heller. Regner med at han må ha lapp,hvor mye og lenge hadde deres barn det? Noen som ikke har brukt lapp ikke gjort noe/gjort noe annet med det?
Storebror & Lillesøster Skrevet 2. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 2. desember 2007 10 1/2 mnd merket det på noen bilder,og ser det jo litt av og til nå som jeg vet det. HS skulle ordne time hos øyenlege,men har ikke fått noe brev enda,skal på kontroll igjen den 5 des. får spørre da.
Sanna5*m gutt og jente* Skrevet 2. desember 2007 #4 Skrevet 2. desember 2007 Skjeling skal behandles av Ortoptist, altså ikke vanlig øyenlege. Vanlig behandling er å begnne med lapp på det øyet som ikke skjeler, evt på begge annenhver gang hvis begge skjeler. Når min sønn var så liten hadde han bare lappen på i 10 min av gangen. Nå er han 2,5 og har lapp på i en time, prismebriller kan også brukes, men man prøver med lapp først. Skjeling kan også i mange tilfeller opereres.Skjeling kan komme av synsfeil, da må barnet ha briller. Kan også være muskulært. Blir det aktuelt med lapper for deg har de fine lapper på reseptfritt.no, piomed ortopad. De har motiver på, så de er litt mer gøy også er de veldig hudvennlige.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2007 #5 Skrevet 2. desember 2007 Bruke briller er vel det minste å beskymre seg over, ift alt det andre det er å beskymre seg for ellers. Vel når det gjelder skjeling så gjorde jeg det selv når jeg var liten. Dette ble oppdaget veldig tidlig, og tror jeg første gang var i kontakt med øyelege mellom 8-10 mnds alderen. På meg ble det til at jeg gikk med lapp på det friske øye, hvor lenge og ofte det er jeg usikker på. Synet mitt ble korigert med en operasjon når jeg var 4 år. Det ble gjort et inngrep, og utfra hva min lege fortalte meg så er det ofte det kan bli flere. Så heldig. Briller trengte jeg da ikke bruke etter barneskolen, fordi synet mitt ikke ville bli bedre eller verre. Jeg ser i dag like bra som en med normalt syn. Eneste problemet jeg har er at jeg ikke har samsyn. Dette er jo ikke noe problem sånn sett, men det er noe som ikke kan forandres på. Men har han ikke mye skjeling nå, vil jeg tro at det ikke er snakk om samme som meg. Kan hende de bare prøver ut lapp i starten, og ser om det retter seg av det. Verdens undergang er det uansett ikke. Finnes SÅ mye verre ting de små håpefulle kan få eller utsettes for enn dette her. Lykke til =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå