Gå til innhold

hvilken pepperkakedeig bruker DU?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi har prøvd baker brun sin, og den var ikke god!!! synes den luktet en blanding av spy og lakris... deigen smakte lakris, og pepperkakene var ikke gode ferdig stekt heller :o/

jenta mi tok en liten bit, ristet på hodet og ga den til meg...

hjelp meg nå, vil ikke bomme igjen!!! hvilken synes du er best?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøpte Bertha sin nå... den ga litt gornete kaker men de var gode, og deigen var god å jobbe med.

Skrevet

Ikea sin.

Beste deigen jeg har kjøpt ferdig iallefall

Skrevet

Var kanskje ikke det du mente, men vi lager pepperkakedeigen selv. Er det ingen som gjør det lenger?

Skrevet

har du en god oppskrift går det alltids an å prøve :o)

Skrevet

Rødme - det er mannen som baker ... Men tror oppskriften står i den rutete kokeboken eller noe tilsvarende altså :-)

Skrevet

Jeg synes også ikea sin er best. Å lage pepperkakadeigen selv blir så omfattende. Det skal så mange ingredienser til, som jeg ikke bruker i annen matlaging, dessuten blir den bare halvgod uansett hvor jeg finner oppskrifta hen:) Da blir det mye billigere og mye bedre med en kilo deig til 25 kroner på ikea:)

Skrevet

hehe, nå fikk du meg til å le :o)

Skrevet

Den som selges på Rema er god. Har bakt en porsjon og har kjøpt en til til store hjerter. Den er ganske mild. Bjørken tror jeg den heter. Mange som skryter av IKEA sin, har veldig lyst å prøve den selv=)

Skrevet

helt klart ikea sin, den er jo nesten som hjemmelagd og ok pris.

Skrevet

125g smør

4dl sukker

2,5dl lys sirup

4dl melk

4ts natron

1ss kanel

1ss ingefær

1ts nellik

20dl hvetemel

Smelt smøret i en stor kjele og tilsett sukker og sirup.La sukkeret smelte og avkjøl blandingen litt Tilsett melken. Bland natron og krydder først i 5dl av melet og bland så dette i 14dl av melet

La deigen ligge kaldt i minst et døgn

Store fig:175grader i 12-14min

Små fig; 200grader i 8-10 min

DEnne er kjempe god, men det er ganske mye deig så jeg pleier å invitere noen venner med barn og bake sammen så får de med seg endel kaker også går det fortere!

Lykke til

Skrevet

takk for oppskrift :o)

hvor mange døgn holder den i kjøleskap før den må bakes ut?

gubben drømmer om å bygge pepperkakeborg i år, nemlig, men han har ikke så mye tid som han tror...

Skrevet

kan sikkert ligge en stund har alltid laget dagen etter og dagen etter der så jeg vet ikke

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...