Gå til innhold

Skal arve babyutstyr, trenger tips

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal til noen vi ikke er i familie med og se på og plukke ut det vi vil ha av babyutstyr. Regner med at det er fullt utstyr til baby de har. Jeg aner ikke hva babyer trenger og heller ikke hva jeg skal se etter. Har ikke barn fra før og har lite greie på hva vi skal ha. Noen tips til hva som er lurt å ta med seg når man får sjansen til å arve utstyr? Er det noe som som er "ekkelt" å arve fra "fremmede" som ikke er i familie?

Er også litt redd for at jeg ikke skal ha lyst på noe av utstyret. Er det frekt å takke nei til alt? Hadde følt meg litt dum for jeg kjenner dem ikke så godt, men vi gidder jo heller ikke ta med utstyr vi ikke vil bruke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så heldig du er da:=)

Kanskje du kan gjøre et kupp;=)

Nei,det er ikke frekt og si nei hvis det ikke er noe som passer dere og det er ikke ekkelt.

Hvis det er noe du tar med deg som du ikke vil ha allikevell kan du vel gi det vekk til innsamling til barn i russland eller noe:=)

Skrevet

vet ikke va dere skal se på men det som dere trenger er jo seng, vi bruker vugge nede i stuen, kjempe greit om dagen, men mange bruker også kun vognen nede da, lekegrind kan være kjekt å ha fra beg, vi har hund, men også kjekt for å sette bort vippe stolen, bilstolen, så slipper det å ta slik plass, vippestol e kjekt å ha fra beg, stellebord.

kommer ikke på mer i farten. dette er ting som dere fint kan arve fra folk, uten det er ekkelt;) ett tips ang bilstol, kjøp med base, kjempe greit,slipper det stresse med sele osv, bare klikker den på;)

jeg ville ha brystpumpe fra beg av, vist det er noe vi skal så pumpe jeg meg å samler opp, jeg så på medela elektrisk men den kostet 1500kr, men så sa mamma at hun hadde, faktisk samme sorten, hun bet 500 for 6 år siden for den samme, kun brukt den litt til min minste bror, siden det var min mor brydde jeg meg ikke om at jeg arvet den;)

når barnetn såver 4 timer så pumper jeg meg etter 2 timer for da fylles det opp igjen, våres tulle får flaske rett før legging i tilleg pga at jeg har mindre melk til kvelden. . og på dagen har jeg mye sprng så pumpe ville jeg hatt på hus fra beg av;)

ville ikke arvet biteleker ol, er like greit å kjøpe nytt;)

er det noe mer du lurer på så er det bare å spørre, kommer ikke på mer;)

Skrevet

Hei

Jeg rasker med meg det jeg kan fra familie og venner. Babyen vokser så fort, og min erfaring fra sist gang er at alt for mange penger går til ting som kun brukes en kort tid. Sist arvet jeg klær fra en venninne og søsteren min. Bilstol og vippestol lånte jeg. Kurv og stellebord hadde mamma på loftet. Vogn fikk jeg i julegave av familien. Babygym arvet jeg av søsteren min. Ellers kjøpte jeg nesten ikke klær. Familie og venner går amok når en ny verdensborger kommer til verden. I tillegg er det jul.

Denne gangen har jeg kun kjøpt elektrisk brystpumpe til 800 kroner, kjeledress og noen klær til å starte opp med. Har lånt seng, vippestol og fått babytepper av svigers og kjøpt brukt stellebord av naboen.

Så har du mulighet, gjør det billigst mulig!

Skrevet

Takk for svar, dere. Da skal jeg ta med meg det jeg kan få av lekegrind, klær og sånne ting. Jeg syns det er unødvendig å kjøpe alt nytt når vi har muligheten til å få brukt. Har også to andre familiemedlemmer som har lyst til å kvitte seg med en del utsyr. Passer bra, for vi har to forskjellige hytter som vi kommer til å være en del på, pluss besteforeldre. Kanskje greit å ta imot flere senger ol da så vi slipper å ta med alt utstyr hver gang vi skal på tur.

Skrevet

Reiseseng er veldig bra, til tross for at du kanskje har riktig seng på hytta. Vi bruker ofte reieseng når vi skal til venner på middag eller fest, veldig praktisk med en seng som barnet kjenner igjen.

I begynnelsen kan du naturligvis bruke bagen til vognene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...