Gå til innhold

Kan han få 50/50 i retten???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har en datter på 14 mnd. Barnefar og jeg har delt foreldre ansvar, men etter brudd har vi i meklinkgs attesten skrevet at jeg har den daglige omsorgen og han har annen hver helg og hver onsdag.

Pga mye problemer etter bruddet hører jeg via venner at han nå skal true med å få henne 50/50 noe jeg over hode ikke ønsker.

Jeg vet at det ikke er anbefalt før hun er 3 år, men en person sa til meg at retten dømmer aldri 50/50 så lenge ikke begge foreldre er enige og har et godt samarbeid. Jeg vet at dette ikke er noe han selv har kommet på, men det er familien hans som har fått han på tanken. Han har også barn fra før som han aldri har ytet ønske om 50/50.

Trenger mange svar. Hjelp

Videoannonse
Annonse
Skrevet

stemmer nok det du har hørt - siden det krever godt samarbeid med 50/50 dømmes det aldri det.

Skrevet

Retten dømmer ikkje 50/50 så lenge man ikkje er einige om det. Det var det som skjedde her også at barnefaren blei påvirket av andre til å gå i retten for å prøve å få den daglige omsorgen. Vi var igjennom 2 forberedende rettsmøter, skulle på eit tredje, men barnefaren trakk søksmålet like etter det andre rettsmøtet. Da han skjønte kor godt barnet hadde det i den barnehagen ho hadde begynt i, at han ikkje ønsket å skulle la ho vere hos dagmamma også, no når ho er så liten. Så eg har skrive ein avtale som vi begge har skrive under på, og som er sendt til retten. Ein avtale ut ifrå det samværet vi har hatt. :) Fungerer veldig bra til no!

Gjest anouschka with Love
Skrevet

Bombesikkert NEI.

Skrevet

Tusen takk for alle svar. Det er betryggende å høre. Håper ikke han tar dette steget for det er ikke slik jeg kjenner han. Men det værste kommer ofte frem i slike saker.

Takk igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...