Storebror & Lillesøster Skrevet 2. desember 2007 #1 Skrevet 2. desember 2007 Lillegutt skjegler litt,man ser det ikke gått,men HS skulle henvise oss til øyenlege,hva gjør de? Bekymrer meg over at det skal være noe galt,håper ikke han må ha briller,er ikke verdens undregang,men er jo ikke noe man ønsker heller. Regner med at han må ha lapp,hvor mye og lenge hadde deres barn det? Noen som ikke har brukt lapp ikke gjort noe/gjort noe annet med det?
Expat Skrevet 2. desember 2007 #2 Skrevet 2. desember 2007 Vel, Northernlights har ihvertfall erfaring med dette, vet jeg... Og jeg har en mann med Amblyopia, det det heter om det treige øyet ikke blir behandlet riktig. Han har nå ingen skarp flekk på det øyet, og det kan heller ikke fikses med brille. Han skulle liksom bli flyger, det var den store drømmen. Det går jo ikke, det er så vidt han får ha lappen! Så få den timen (det er bra å få det gjort tidlig! Før de er to helst...) og gå igjennom behandlingen til punkt og prikke. Lykke til!
Storebror & Lillesøster Skrevet 2. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 2. desember 2007 å,uff så leit,nå fikk jeg helt hetta,håper det kan gjøres noe enkelt og greit,med lapp f.eks...
roxanne Skrevet 2. desember 2007 #4 Skrevet 2. desember 2007 Sønnen min har brukt briller og lapp (2 timer pr. dag) i 3 år nå. Han er langsynt og sjeler på det ene øyet. For å tilstrebe samsyn og at det øyet som sjeler blir brukt må han gå med lapp på det friske øyet. Ellers så kan det øyet som sjeler koble seg ut, med det resultat at en kan få sterkt nedsatt syn eller blindhet (på det øyet som sjeler). Dette har gått veldig bra. Han spør etter brillene sine og passer selv på at han får på lappen på. Så legen er veldig fonøyd på kontrollene. Han blir fulgt nøye opp, med jevnlige øyelegekontroller og kontroll hos ortopist. Så dette er ikke verdens undergang, det viktigste er at det blir oppdaget og at tiltak blir satt i gang så fort som mulig. Nå er det jo noen som blir operert også. Lykke til!
Northernlights Skrevet 2. desember 2007 #5 Skrevet 2. desember 2007 Gutten min har ikke brukt lapp, men briller siden han var 9 mnd gml. Han ser daarlig uten (+5 paa begge oeyne), saa han liker ha dem paa. Det er bra om de finner ut saa fort som mulig ang gutten din. La ut et innlegg foer som du kan lese: http://www.dinbaby.com/forum/thread/8911339 Du kan gjerne dytte det, for det er viktig at man som foreldre staar paa selv. Det er "vondt" aa ikke se godt....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå