Gå til innhold

På kanten? Angående svigerforeldre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bor i utlandet og har svigerforeldre med en annen kulturell bakgrunn.

I dag var vi hos dem til middag og svigermor ringte og lurte på om jeg kunne stikke innom butikken og kjøpe noen "pastries" for det hadde svigerfar så lyst på.

Ikke noe problem! Kjøpte det de kaller "Danish" eller Wienerbrød (som vi sier på norsk (sjekket t.o.m) i disken om dette ble referert til som pastry....

Etter middag når vi skal spise det spør svigermor em det var dette han hadde lyst på. Hvorpå han bare svarer kort at "this is not pastry".... Ikke noe om at men det er helt greit likevel e.l.

I min familie hadde ingen giddet å kommenter om det ikke var helt "det rette", men kost seg med det som var der uansett. Syns jeg får slike kommentarer svært ofte. Om jeg lager middag, ja da er det noe galt med potetene, eller sausen eller risen (har t.o.m fått riskoker i gave fordi risen jeg laget engang ikke var bra nok). Alltid en liten kommentar som tar bort all gleden ved å gjøre noe for de.

Da jeg kom hjem googlet jeg pastry og fant definisjonen på dette. Og selvsagt var "Danish" godt innenfor det som defineres som pastry. Jeg kunne ikke dy meg og sendte svigerfar en e-post med hele definisjonen.....

Gikk jeg for langt????? Andre med slike svigerforeldre dillemma?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei syns jeg ikke;-) Kanskje de da skjønner at de er litt for pirkete?? Uten at du har tatt det store oppgjøret!

Stå på krava;-)

Skrevet

Det er ikke meningen å være frekk her altså, men når jeg leste dette så tenkte jeg på den serien alle elsker raymon:)

Med stakkars svigerdattera som alltid får noen komentarer osv!

Men nei syntes heller ikke du gikk for langt, hadde gjort det samme selv jeg!:)

Lykke til:)

Skrevet

Kanskje ikke strategisk LURT, men ÅHHHHHHHHHHH så deilig triumferende ;-)

Skrevet

Det er bedre å gjøre det nå enn når det har gått så langt at du ikke tåler trynet på dem mer.

Skrevet

He he he, synes det var godt gjort! Du kan si at det var ment som en spøk, siden han ikke likte den du kjøpte med.

Og de er jo like drøye selv som kjøper riskoker til deg etter å ha klaget på risen din:):):)

Skrevet

Knall bra :o) I disse hormontider gjorde det nok godt! Neste gang skal du bare heve deg over det, ikke tenk på det.

Jeg har merket meg at i andre kulturer så er mat veldig viktig, har en svigerinne som har annen kulturell bakgrunn.

Har også en venninne som har funnet seg en dansk kar, og hun får høre det hele tiden at hun ikke lager tradisjonell dansk mat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...