Gå til innhold

Hva Syntes dere om dette.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde bursdagselskap for dattern min som fyllte 1 år.Bor ikke sammens med barnefaren, men barnefar og farmor og farfar kom i går busdag også, de hadde kjøpt trehjul sykkel til min datter. Det var jo flott. men når de skulle gå sier farfar at han skulle ha med sykkel tilbake ,for den skulle stå hos barnefaren og ikke her.

Jeg ble så stum at jeg ikke fikk sagt et ord .

aldri hørt om lignene før jeg.

Hva syntes dere om dette går dette ann.

tenk om hun hadde vært større og der tok farfar tilbake en ting hun hadde fått.

Vil gjerne høre deres mening om dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette syntes jeg var ekstremt merkelig... Jeg har egentlig ikke ord.

Skrevet

Ja det er helt latterlig. Hun har jo fått det og da må hun jo få brue det hvor hun vil. Hvis ikke må de jo si at ja vi har kjøpt en trehjulsykkel som skal stå hos oss, for vi har flere barnebarn/det kan komme flere barnebarn som skal bruke den...og ikke gi den i gave!!

Det er sånn brudd i familier bare bli værre. De gjør det vanskelig. Jeg synes du skal si det til dem...uten ungen tilstede seff..

Skrevet

og vil vel ikke kalle det å ta tilbake noe barnet har fått. Men hadde nok gjort det sånn at barnet hadde sykkelen hos deg, frem til neste samvær hos far.

Det blir ikke noe moro hos far, om alle leker skal være hos mor. Stesønnen min hadde faktisk overnattingssamvær hos mannen min fra lenge før han var et år (da var ikke jeg i bildet), og er like knyttet til faren som til moren. Her også har mor hatt en tendens til at gaver som barnet får av fars familie, blir hos mor. Mens hun er veldig nøye på at gaver som kommer fra hennes familie, alltid skal tilbake til henne. Men da vi har en god kommunikasjon, er ikke dette noe stort problem. Var det kanskje litt før.

Hvordan tenker du det nå i juletider da? Er jo moro å sende med barnet gaver, om det skal feire julaften hos far. (Her ønsker besteforeldrene, tantene og vi at min første sønn skal få med noen gaver fra oss, som han åpner på selve julaften. Sånn at han ser at vi tenker på han. Men det betyr jo ikke at vi vil at far skal beholde alle tingene hos seg)...

Skrevet

Det der syns jeg ikke noe om. Barnet kan ta med seg det den vil til far / mor mener jeg.

Gutten min fikk Playstation av sin far, han ble kjempeglad, det var bursdag her hos oss. Så skulle pappaen dra, og tok med seg PS.... Trur du han ble skuffet eller?

Året etter fikk han stereo, han ble glad, fikk ha den hjemme, men pappaen tok den tilbake når sønnen min fikk lov til å ta med PS2 hit etter noen år...

Han er annenhver helg hos far. Kunne tatt med seg PS

Skrevet

Ja, jeg har ikke sovet nesten i hele natt på grunn av det. Jeg syntes dette var simpelt av farfar og farmor og ta med syklen tilbake.

Da mener jeg at da fikk de vente til hun kom til barnefaren å gi sykklen der i steden, hva var vitsen.Og det er ikke sånn at far ikke har noe, far og besteforeldre kjøper og kjøper hele tiden ting til henne.

Jeg fatter ikke at man kan gjøre sånn jeg.

Skrevet

Barnefar her har kjøpt litt ekstra store julegaver til barna i år, under forutsetning av at gavene skal være hos ham. Jeg fikk litt blandede følelser da han sa det. Skjønner ham på et vis, men synes det er trist at ikke gaven er til barnas disposisjon som de vil. Det blir en gave til ham og barna, ikke bare til barna, liksom. Men - gjør jeg ikke litt av det samme selv, da? Jeg vil jo gjerne at det jeg kjøper skal være hos meg - er det fordi barna er 75% hos meg, og fordi jeg synes han skal sørge for at de har det de trenger hos ham?

Skrevet

Her gjør vi det sånn at faren kjøper gave som barnet får når hun er med han. Vi feirer 2 ganger med andre ord. Det samme med jul, men da kjøper eg noko lite som barnet kan opne hos faren, som samtidig blir værandes der ute. :)

Skrevet

Jeg ser ikke helt hvorfor du har ligget søvnløs i natt pga dette.

Her kjøper familien til BF gaver, som enten havner hos BF, eller meg.

Jeg syns det er bedre at de havner der jeg da.

Har nok her.

Gavene jeg gir, eller min familie, havner hos meg.

Han har tohjulssykkel med støttehjul hos BF, men ikke her.

Skrevet

Han jeg er/var sammen med har en sønn fra før. Vi har gjorte det slik at det han får når han er hos oss har vært her, men jule gaver etc han åpner hjemme får han selv bestemme hvor han vil ha. Av og til får han masse gaver når han kommer på besøk og får da velge ut noen ting å ta med hjem. Syns det er viktig at de har noen spesielle ting bare hos mor og bare hos far. Men syns ikke det er rett å gi ungen en gave for så å ta det med tilbake igjen...... Da burde de ventet med å gi den til hun var hos pappa`n.

Skrevet

Det er helt greit at ting er hos far , men da trengen man ikke å komme hit i selskapet og gi presang og ta det med igjen.Da kan det gis hos far som også sier han skal ha bursdag for vår datter på onsdag. Da kunne de vel ha kjøpt et par sokker i steden da til henne, Hun har alt hun trenger hos meg, trodde ikke man gjorde sånn som dette jeg.

Tenk om barnet var større ,tror ikke hun hadde likt det noe særlig og jente er hos far 4 timer annen hver helg og en gang i uken 4 timer.

Men jeg syntes dette var smålig jeg .

Skrevet

Jeg syns ikke det rart i det hele tatt.

Hvis barnet har samvær med far, syns jeg det er helt naturlig at gaver fra fars side er hos far og gaver fra mors side er hos mor. Som en annen skriver lenger opp, er det jo kjedelig om barnet ikke skal ha noen leker hos papp, da....

Skrevet

Syns og de kunne venta med gaven siden de ville den skulle være hos pappaen. Er greit å ha leker både hos mor og far, men når det er snakk om dyre ting som playstation og sykler osv. er det vel greit at dette er hos mor, også kan heller barnet ta det med til pappaen de få dagene det er der i måneden.

BF har en sønn fra før, og når han kom til oss hadde han ofte med playstation, sykkelen sin, rulleskøyter osv.

Skrevet

Det er så latterlig...jeg har ikke ord! Det er BARNAS ting ikke foreldrenes. De må jo kunne få ha dem hvor de vil. Hvis BF hadde gjort det mot barnet mitt hadde jeg blitt knust av å se på ansiktet til barnet mitt...Det er jo nesten å erte noen. "Værsegod, nei jeg ombestemte meg...du får det ikke likevel"

Hvis det er så sinnsykt nøye så nå man jo heller spleise på gavene....men en gave er en gave!

Skrevet

Det er derfor det beste for barna er å ha to separate familieselskaper når foreldrene er skilte.

Da har de gavene de får av morsiden hjemme hos mor. Og gavene de får fra farssiden har de hos far.

Jeg kan ikke forstå at dere reagerer på dette i det hele tatt. Skal ikke barnet ha leker og ting hos faren da? Eller mener dere at bare dere skal ha gleden av å slippe å kjøpe så mye til barna, fordi de får gaver til gebursdag og jul?

Ikke rart det er mye surskap og irritasjon ute og går, når det gjelder skilte foreldre. Tenk dere litt om jenter :-)

Skrevet

Jeg syns det er merkelig jeg. Greit at han skal kjøpe stor gave til datteren sin, men om han vil ha gaven hjemme hos seg, SÅ kunne han godt vente til hun skal dit for overnatting og ta frem sykkel og si at dette er gaven deres. Istedenfor å ta den med hele veien hjem til deg bare for å ta den med tilbake.

Sef. skal jenta di ha noen leker hjemme hos bf. Men de lekene han gir til henne der hjemme, kan hun beholder der, mens de lekene hun får hos deg kan du beholde hos deg.

Så jeg syns bf gjorde ting på en merkelig måte.

Skrevet

Skjønner ikke at d går an..

Altså...hadde d vært en lekebil eller ei babriedokke så hadde jeg ikke sett problemet..dem har jo mange barn flere av, men en sykkel er jo ikke noe du har flere av.. Så den kunne vært med til pappan når ho skulle dit...syns nå jeg da:)

Skrevet

tror noen her misforstår meg litt, Jeg har ikke noe i mot at far har fått hverken syklen eller masse andre leker i huset, det er jo bare fint for min datter.

Det jeg mener er at da kunne de la vær og ta den med til mitt hjem og for å ta den med seg igjen når barnefar selv skulle ha selskap til onsdag.

Det som er synd er jo at hun ikke kommer til å få brukt den syklen så mye for hun er ikke så mye hos far.

De kunne jo bare si at hyggelig at vi fikk komme i selskapet ,men presangen ligger å venter til hun skulle til far.

for meg er dette mere riktig, tenk om hun hadde vært 3-4 år og at dette hadde skjedd, klar at et lite barn hadde syntes at det er trist at leken eller en sykkel bare tok de med seg.eller masse gråt.

Skrevet

det er etter min mening helt riktig og naturlig at gavene fra fars familie blir hos far. (så lenge far har samvær og barnet får brukt tingene da selvsakt)

er enig i at det er litt snodig og ta med gaven og ta den med hjem igjen. de burde kansje heller sakt "hun får gaven frå oss i selvskapet som vi skal ha siden den alikevel skal være hos oss" men kansje de ikke ville komme uten og ha noen gave til henne. men da burde hun få ha sykelen hos deg til hun skal til far neste gang og ta med sykkelen dit da. sånn at hun ikke blir lei seg når sykkelen drar.

men det er begrensett hvor leiseg en 1 åring klarer og bli for noe slikt uannsett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...