Gå til innhold

Dere som har erfaring med minipillen Cerazette, se hit!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Takk :)

Jeg begynte på mitt første brett for snart en måned siden, brettet går tomt om 2 dager. Jeg har klart å miste bruksanvisningen, så jeg må spørre her. Skal man starte rett på et nytt brett, eller sal man ha et opphold før neste brett?

Kan jeg forvente meg mensen nå når brettet nesten er tomt? Dumme spørsmål dere her, men jeg måtte bare høre:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

begynn rett på neste brett, og du kan både forvente og ikke forvente mens, den kan komme og utebli akkurat som den vil.. :P

Skrevet

Om det er 28 piller, så går du rett på nytt brett. Er det 21 så venter du en uke.

Jeg fikk mensen i tide og utide med cerazette, så jeg aner ikke hvordan det skal være. tre uker mensen iløpet av en mnd.. litt i overkant synes jeg. Får håpe du er mer fornøyd med dem =)

Skrevet

Takk for svar jenter:)

Men gud så uforutsigbart det høres ut da! Hvordan vet man om man er gravid eller ikke da? Hvis mensen gjør som den vil mener jeg......Jeg hadde litt menskramper for to dager siden, så jeg regner med at den er på vei ja;)

Skrevet

tja, om du tar pillene som du skal, burde du jo ikke bli gravid, men om du er i tvil, kan du jo ta en test.. :P og om du ikke gidder å bruke masse penger på det, gjør det på helsestasjonen, der gjør de det gratis.. :P

Skrevet

Har egentlig ikke mistanke om det, men jeg har ganske ømme pupper i dag, når jeg tenker over det så husker jeg at det var blant mine første gravid symptomer første gang. Men, det er helt sikkert ikke det, sikkert bare fordi jeg skal ha mensen. Jeg går jo sikkert annenhver måned og tror jeg er gravid....bruker mye penger på det:) Kan man virkelig ta test på helsestasjonen, en vanlig helsestasjon? eller en for ungdom? Isåfall er det vel øvre aldersgrense, jeg er 24

Skrevet

vanlig helsestasjon, går i allefall her jeg bor.. ;) var null problem, bare å spørre.. :) :) vet om mange fler som har gjort det samme.. :P

Skrevet

Jeg begynte på de ca 8 uker etter fødsel, og tar de uten opphold. Har enda ikke blødd, bare spor etter blod ca 2 uker etter jeg startet på dem. Men nå er babyen min bare 10 1/2 måned så jeg hadde nok ikek fått tilbake mensen enda uansett, siden jeg ammer og nattammer en del-fikk seint tilbake mens med de andre også!

Skrevet

Jeg kommer kun til å fortsette med cerazette til jeg er ferdig med å amme.. Jeg har gått på de i tre mnd nå, og kun hatt mensen en gang(og da blødde jeg i to uker!) Så jeg blir jo bare nervøs av dette, så har allerede tatt graviditetstest en gang(var jo negativ som ventet heldigvis). Forrige gang jeg var gravid, hadde jeg jo heller ingen tegn på dette før jeg var 20 uker på vei, så kroppen min forteller meg jo ikke om jeg er gravid...

Så det blir p-piller der man får regelmessig mensen når jeg engang blir ferdig med å amme!!

Skrevet

Skjønner ikke hva dere er nervøse for? Tar man pillene sine blir man ikke gravid det er liksom konseptet. Og det er ikke en minipille, det er en p-pille med mindre hormoner i.

Skrevet

men ingen piller er jo 100% sikre........

Skrevet

la vær å bruk dem da om det er så vanskelig for deg. Christ. Makan til problematisering. Eller la vær å pule. Det er 100% sikkert.

Skrevet

Ja, jeg skal la være å bruke de så snart jeg slutter å amme skrev jeg jo...... så det er kun et problem fram til da... om det funker helt fint for deg, så så bra for deg da! At jeg syns det er slitsomt, må vel være min sak???? Herregud for en måte å svare på da... Ja, man kan la være det.. og jeg har stortsett det også(selv om det egentlig ikke er din sak i det hele tatt). Derfor er det kun i 3 mnd jeg har tatt de.. Sist jeg ble gravid fant jeg det ut da jeg var 20 uker på vei, og jordmora som tok ultralyd da, sa jeg hadde vært veldig heldig som hadde blitt gravid. Så derfor er jeg vel litt ekstra redd nå.. Vil ikke få flere slike overraskelser.....

Skrevet

Ja men da må du bruke noe du er fortrolig med da veit du. Gummi. Spiral. Klippe tissen til gubben. Mulighetene er mange.

Skrevet

Ja, jeg vet... Kondom hadde jeg vel iallfall blitt nervøs av å bruke, men det hender vi bruker det i tillegg da... Klippe er ingen mulighet, da vi iallfall skal ha 2 barn til(men skal vente i iallfall 4 år!). Har tenkt litt på spiral, men syns det er litt skummelt... Så det enkleste er vel å bare slutte å amme nå og begynne med p-piller. De vet jeg iallfall at funker bra. Men...har ikke så lyst til å slutte enda, så jeg får drøye det litt, så får jeg heller ta noen tester i ny og ne.... .

Skrevet

Jeg har ikke hatt mens etter at jeg begynt med cerazette. Og jeg synes kanskje de er det beste ved dem. Og jeg har heller ikke vært bekymra for å være gravid noen gang. Men klart som du sier, de er ikke 100%. magetrøbbel, glemsk osv øker risikoen. Hva med perarly eller den typen prevensjon da?

Skrevet

Jeg har PCOS, og syntes det jo var ganske greit, siden jeg jo da har vært vant til å ikke ha mensen på mange mnd.. Men så var jeg jo plutselig 20 uker på vei, og da var det ikke så artig lengre, da det var langt ifra planlagt, og jeg gjerne skulle ventet noen år.. Og siden det ville vært absolutt krise å bli gravid igjen nå, så blir jeg jo litt nervøs når jeg jo ikke får mensen... Ja, kanskje det hadde vært noe å tenke på.. men det er jo ganske dyrt da..og så har jeg jo ikke regelmessig mensen siden jeg har PCOS. Så da funker vel ikke de så bra? Eneste gangene jeg har hatt regelmessig mensen er når jeg har gått på p-piller.. Men som sagt.. jeg får bare prøve å slappe av, og heller bare teste iblant. Tok test for noen dager siden, så nå er jeg iallfall beroliget for en stund.. hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...