miobell Skrevet 2. desember 2007 #1 Skrevet 2. desember 2007 om en har sex dagen etter el, er det fremdeles en god sjans for å bli gravid da? Har hatt en diskusjon om dette med min venninne, og vi ble ikke helt sikre... om en merker el slim en dag, samme dag har man svært ømme brystvorter, dagen etter har man sex, ikke el slim denne dagen, men ømme brystvorter(om det har noe å si) - kan man fortsatt ha mulighet til at egget befruktes. når kommer el slim i forhold til EL? og når størst befruktningsmulighet? mange spørsmål her
Gjest Skrevet 2. desember 2007 #2 Skrevet 2. desember 2007 Ja, her var det litt av hvert! Hvis en vet at en har hatt EL er det ikke mye vits i å ha sex dagen etterpå. Grunnen til at det sies at en bør ha sex på EL dagen og dagen etter er hvis en ikke er helt sikker på når en har EL, om du skjønner? Hvis en temper, så ser en når EL er, men hvis ikke kan en ikke være helt sikker. Hvis du har ømme brystvorter rundt EL, så er jo det et tegn for deg, men det er ikke et sikkert tegn på EL da. EL-slim kan komme når som helst i syklusen, men det er vanlig å ha det fra tre til fem dager før EL, men det kan variere fra syklus til syklus, og fra kvinne til kvinne. Når en er mest fruktbar er fra fem til tre dager før EL og frem til EL. (Dette fordi spermiene kan leve inntil fem dager i optimale forhold inne i kvinnen)
miobell Skrevet 2. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 2. desember 2007 takk takk for supre svar hehe.. mange spørsmål og nå er jeg endel klokere. om en merker el slim og har sex dagen etter kan det altså være en god sjans for å (kanskje)være heldig- da hadde jeg rett. El slim kommer som regel i forkant av EL (hehe-- for noen ting jeg og min venninne sitter og diskuterer) mens andre er ute og fester og drikker, sitter vi med kakao og diskuterer utflod og andre "herlige" saker
Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 2. desember 2007 #4 Skrevet 2. desember 2007 Fnis!! Men det er godt å ha noen man kan prate med sånt om da. Disse stakkars samboerne våre hadde vel fått noia om vi skulle bombardert dem med alle tankene våre-og for ikke å snakke om diskusjoner vedrørende el-slim Jeg har også ei venninne som er på prøvestadiet, så vi skravler ivei da. Fint å ha henne når alle andre venninner fortsatt er mest opptatt av fyll og fest
Gjest Skrevet 2. desember 2007 #5 Skrevet 2. desember 2007 Ja, kjekt å prate om sånt!! he, he.. Når en har EL-slim er det som oftes et tegn på at en er fruktbar, så da er det bare å kjøre på.. Noe annet dere lurer på?? He, he..
miobell Skrevet 2. desember 2007 Forfatter #6 Skrevet 2. desember 2007 hehe...ja ikke sant. koselig å se deg her inne nå... ble det noe av den festen i kveld? fann du noen unnskyldning for å ikke drikke? ja, hehe.. godt ha noen andre å snakke med enn bare kjæresten- stakkars gutter, de får gjennomgå, hihi.. i allefall min forteller om alt, men kan bli i meste laget, så da godt ha andre å tømme seg til. andre som har samme "interessene"
miobell Skrevet 2. desember 2007 Forfatter #7 Skrevet 2. desember 2007 ja, å være fruktbar er jo et pluss når en er på prøvestadiet hmmm.. nei nå lures det neimen ikke på stort mer. mange spørsmål, men det tenker jeg at mange fler enn bare jeg sitter med.... kroppen er underlig.. umulig forstå seg på oss jenter. gutta er så mye enklere bygd opp - så mye enklere på alt. vi kvinner er avanserte skapninger takk for at du stiller deg til disposisjon for å besvare spørsmål -elisabeth 77
Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 2. desember 2007 #8 Skrevet 2. desember 2007 Jada, det ble noe av det-har egentlig akkurat kommet hjem. Eller fest og fest-vi var 5 jenter som gomsa julegodteri og rødvinsgløgg mens vi lagde julekaker og skravla. Jeg kjørte, for det var litt sånn klønete unna hjemme og det gikk veldig fint. Ikkeno spørsmål om noe, men så var det ikke akkurat fyllekveld heller da. De andre drakk rødvinsgløgg, jeg tok en halv kopp og det var det. Så slapp billig unna der gitt:) Men det var veldig koselig da, også kom jeg enda litt mer i julestemning også. Er forresten rimelig kvalm her jeg sitter, men det har vel mer med spising kokosmakroner, brente mandler, juleskom, marsipan og sjokolade å gjøre enn graviditet Hihi. Men nå har jeg bare fått ekstra lyst til at det skal klaffe denne mnd da, stesøstern min er visst gravid-6 uker på vei. Det hadde jo bare vært SÅ kos om vi kunne fått ca samtidig-ser for meg at det kunne vært ganske stas på fremtidige familieselskaper! Også har jeg funnet en herlig måte å fortelle det til sambo om det klaffer denne mnd. Vi lager julegavekalender til hverandre, også får vi gave annahver dag. Han har partall og jeg har tenkt å teste lørdag 8.des. Gjett hva han skulle fått i kalenderen da :)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå