Gjest Skrevet 1. desember 2007 #1 Skrevet 1. desember 2007 Har fått akutte magesmerter helt nedetil, det kjennes ut som inni underlivet som kramper det er mer vondt en en rie... Og jeg vet hva jeg snakker om om for jeg har født to ganger. Hva kan det være? Klarer ikke å sitte oppreist eller å gå, ligger med varmeflaske på magen. Har spiral.. men kan den forårsake det? Eller cyste??? Trenger desperat råd!!
~sjiraff~ Skrevet 1. desember 2007 #2 Skrevet 1. desember 2007 Ring legevakta. Kan sikkert være forskjellige ting og greit å få det sjekket. God bedring!
Stor_smil Skrevet 1. desember 2007 #3 Skrevet 1. desember 2007 Kanskje luftsmerter? De kan være forferdelig vonde. Er smertene konstant, eller kommer og går de? Og merker du om det er bevegelse i hvor smertene er? Altså om det er vondt på forskjellige steder i magen/underlivet?? Hvor lenge har det vart? Og har du vært syk ellers? Om det fortsetter, syntes jeg du bør ta deg en tur til legen.. ikke begynn å beskymre deg for hva det kan være før du har sjekket. God bedring.
*FLoRinA* Har født!!!! Skrevet 1. desember 2007 #4 Skrevet 1. desember 2007 Ville ringt legevakten..kan jo være en syste..eller en spiral på avveie.... Ville i allefall sjekka opp i det.....
Gjest Skrevet 1. desember 2007 #5 Skrevet 1. desember 2007 smertene er konstante og de vandrer ikke.. Har hatt luftsmerter før og det er dette ikke, kjenner det er vondt inni oppi på en måte og vondt helt nederst på magen. Har hatt de en 1 nå. Er ikke syk ellers men har fått en utrolig trist og alvorlig beskjed ang babyen min og det bekrymrer stort
Mamman til Mina og Sara Skrevet 1. desember 2007 #6 Skrevet 1. desember 2007 har hatt det sånn jeg å, i mange mange år. klarte endelig å beskrive smertene etter at jeg fødte, for det var så å si samme greia, legene blir aldri helt enige om hva det kan være, men en ting er sikkert, å det er at det er stress relatert, slapp av, varmeflaske, og smertestillende, er det beste jeg kan anbefale deg akkurat nå, får du det igjen så var det fotsone terapi som hjalp meg. Har sliti med det i mange år som sagt, og etter at jeg begynte med den behandlingen så har det roet seg enormt mye
FrøkenSprøken Skrevet 1. desember 2007 #7 Skrevet 1. desember 2007 Huff da! Det hørtes ikke bra ut... Jeg ville ha tatt en telefon til legevakten, jeg. Bare for sikekrhetsskyld... Du kan ikke være gravid og holde på å miste da? Det kan jo være psykisk også selvfølgelig. Psyken er sterkere enn man tror... Hva er det som har skjedd med babyen din, og når fikk du vite det? (Bare hvis du vil fortelle det selvfølgelig! Tenkte bare det kunne hjelpe å skrive litt om det...)
Stor_smil Skrevet 1. desember 2007 #8 Skrevet 1. desember 2007 Huffda,så trist å høre om barnet ditt.. håper det går bra! Stress i forbindelse med det kan gi vondt i forskjellige deler av kroppen. *klem til deg*
Gjest Skrevet 1. desember 2007 #9 Skrevet 1. desember 2007 Babyen min er født med et meget sjelden kromosomavvik. Så sjeldent av vi ikke vet hvordan det vil gå med han. Legen vår har ikke vært borti tilfelle som han og det finnes kanskje bare 5 i Norge.. Så vi vet ikke hvordan han vil utvikle seg eller bli... Vi vet allerede mye negativt om hjernen feks og meget sent utvkikling og spiseproblemer... Det er masse mye mer som er helt forferdelig trist... Det er så vanskelig å sitte og være mor oppi dette... Har tanker om at jeg burde gi han til noen andre som takler dette bedre enn meg..Har ikke ord og situasjonen rett og slett....
fjordpia*3gullunger*+spire Skrevet 1. desember 2007 #10 Skrevet 1. desember 2007 hei, æ hadde også spiral før.. æ fikk skikkelige magesmerter, sånn som du beskriv, å d gikk ikke bort før etter 6!! tima, ringte tel legevakta etter ca to tima førr at da klarte æ ikke mer...de tok masse prøva alle va negativ....unntatt en.... æ va gravid!!! så d kan være derfor.... ring lægevakta!!!!
FrøkenSprøken Skrevet 1. desember 2007 #11 Skrevet 1. desember 2007 Men kjære deg, du må da ikke tenke slik!!! Du er helt sikkert en fantastisk mor for den lille babyen din, men det er kjempetøft å få vite at ikke alt er slik man hadde tenkt seg, og det må være grusomt for deg å ikke vite hva som kommer til å skje med den du elsker høyest av alt. Den som ikke ville ha syntes at noe slikt var vanskelig må være følelseskald! Be om å få snakke med leger som har vært borti dette før, og evt. be om hjelp til å komme i kontakt med noen av de andre foreldrene som har opplevd dette. Kanskje de har noen tips å komme med? Med tanke på rettigheter, valg og hvordan dere kan takle dette på en best mulig måte? Jeg vil også anbefale deg å ta kontakt med noen som har tid til å lytte til deg i denne vanskelige situasjonen. Det er viktig å få satt ord på følelsene sine, og det er godt å snakke med noen man ikke trenger å "holde maska" overfor. Noen du kan være svak sammen med, og noen du kan dele dine innerste tanker med uten å være redd for at det skal komme ut på bygda, eller at de skal dømme deg. Jeg tror nok de aller fleste av oss tviler på skikketheten vår som mødre av og til, men som min far sa til meg da jeg fant ut at jeg var gravid, og var sikker på at jeg aldri kom til å klare dette: "Det at du har slike tanker gjør meg sikker på at du kommer til å klare det, for det betyr at du ser dine egne begrensninger, og at du vet hvor stort et slik ansvar er. Det hadde vært mer bekymringsverdig hvis du ikke hadde vært redd i en slik situsjon." Disse ordene har jeg tatt med meg, for de syntes jeg var utrolig fine... Vil bare ønske dere lykke til, og sende dere mine beste ønsker. Dette klarer dere!!! (Hvordan går det med magen forresten? Ringt til legen?)
Gjest Skrevet 2. desember 2007 #12 Skrevet 2. desember 2007 Magen er heldigvis blitt noe bedre men langt igjen.. Siden toppen er nådd velger jeg ikke åkontakte legen. Har nok kontakt med sykehus ellers. >Har snakket med legen min ang andre tilfeller som mitt barn men som sagt de tror at det statisisk sett ikke finnes flere enn5 stk med samme i Norge.. Min lege har hørt rundt i andre deler i landet med andre overleger sykeshus osv en annen lege har vært borti det før, men har ikke funnet foreldre med barn av samme jeg kan kontakte.. Så det føles veldig tungt og svart og ikke mye glede i hverdagen. Det og ha en sykt barn er en ting, men kontakte leger, sykehuset hab.senter,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå