Anonym bruker Skrevet 1. desember 2007 #1 Skrevet 1. desember 2007 Og hvor tidlig begynte dere? Her har svigers begynt og mase om både det ene og det andre som de mener vi skal kjøpe... Er "bare" 14+5, så jeg synes det er litt tidlig.
Hvitkløver2020 Skrevet 1. desember 2007 #2 Skrevet 1. desember 2007 Har en sønn på 20 mnd og venter gutt igjen så jeg trenger ikke så mye, men handle lysten er jo der!!! Kjøpte en strikket sparke-dress uten ben i uke19. å bag til vognen i uke 18,fikk den for halv pris (måtte bare slå til)! Er nå 22+3 å har termin 4 April-08, tenker jeg handler litt mer når det blir januar-SALG:)
Emilie&Markus Skrevet 1. desember 2007 #3 Skrevet 1. desember 2007 Er 20+4 og har fortsatt bare kjøpt en liten sparkebukse og et par sokker. Mest som en symbolsk handling egentlig. Men så har vi endel som den lille kommer til å bruke etter forrige man da. Sånn som vugge(sprinkelseng til senere) vogn, bæresele. Trenger mye nytt som vi tenkte å vente med til etter jul. Gå på romjuls-og nyttårssalg =)
Deidei Skrevet 1. desember 2007 #4 Skrevet 1. desember 2007 Har veldig lyst til å handle, men vi har bestemt oss for å vente til etter jul. Er 19+1 nå. Vi har bare kjøpt ei lyseblå lue og lyseblå sokker den dagen vi hadde vært på UL. Vi viste det til familien istedet for å si at det ble en gutt.... hehe...
72moddelen og tulla Skrevet 2. desember 2007 #5 Skrevet 2. desember 2007 Er i uke 23, kjøpte vogn og bilstol for 2 uker siden, var på salg. har og kjøpte litt rosa babytøy igår, var på UL på torsdag og fikk vite at det er ei lita tulle som er leieboer av magen min for tiden. Venter med seng og sengetøy til etter jul, håper på romjulssalg
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 2. desember 2007 #6 Skrevet 2. desember 2007 Jeg er 24+6, og har kjøpt 1 pysjamas, 1 body, og 1 hjelmlue. Har en gutt på 2 år, så vi har litt nøytrale klær etter han + endel utstyr, så vi har det ikke travelt Men jeg tenkte jeg skulle kjøpe litt søte jenteklær på januarsalget )
lillespiren2:) Skrevet 2. desember 2007 #7 Skrevet 2. desember 2007 Hei! Vi skal på ultralyd i mårra, så etter at vi har vært der, føler vi at vi kan planlegge litt mer. å som smått begynne å handle inn forskjellig. Vi skal til Østersund i januar å kjøpe barnevogn blant annet. stellebord skal vi kjøpe på barnas hus. og bilstol har vi arvet. Håper vi får se kjønnet på mandag, og at alt står bra til der inne. slik at vi slipper denne angsten for at noe er galt. Så kan vi begynne å handle inn til den lille. litt enklere når vi vet hvilket kjønn det er å.
maibaby-Ingrid2008 Skrevet 2. desember 2007 #8 Skrevet 2. desember 2007 Vi har ikke kjøpt noe enda, og jeg har ikke lyst til å kjøpe mer enn absolutt nødvendige ting før babyen kommer. Skal heller ikke vite kjønnet på forhånd, så da får jeg ikke mulighet til å gå amok og handle store mengder blått eller rosa.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2007 #9 Skrevet 2. desember 2007 er i uke 27 og har ikke kjøpt noe enda Men det er ei jente på vei, så så jeg en jente fra før, så jeg har en del klær å utstyr, så trenger ikke så mye, men har jo sååå lyst å handle men tenkte jeg skulle vente til etter jul, da skal jeg kjøpe vogn, for den jeg hadde fra før, kjørte sambo over :/ hehe!! men det var jeg jo bare gla for;) for da kan jeg få mej en ny en;)
snart mor til 3 Skrevet 2. desember 2007 #10 Skrevet 2. desember 2007 har enda ikke handlet noe,men er jo bare 12+3 så har enda good tid.. Nei,nå gleder jeg meg mest til å gå over alle de gamle klean jeg har etter sønnen min..skal gjøre det i jula..se hva jeg har, evt hva jeg har hvis det blir jente..regner med det ikke blir UL før ut i januar en gang..håper å få vite hva det blir da..bagvogn skal vi også snart se på..dvs enten i jula eller til påske..hehe...gleder meg!!!
Supertea Skrevet 2. desember 2007 #11 Skrevet 2. desember 2007 Jeg har skrevet liste... Er i uke 21 og har fremdeles ikke kjøpt noe. Men begynner i det minste å få oversikt over hva vi får, og hva vi trenger å kjøpe selv. Og så har jeg planlagt hvordan vi skal innrede babyrommet Regner med at vi kommer i gang med innkjøp over jul. Vi får sikkert litt i julegaver, og så får vi litt bedre råd utpå nyåret.
TrultemorM2Småtrulter+2012 :) Skrevet 2. desember 2007 #12 Skrevet 2. desember 2007 Jeg er 17 uker på vei, og har ikke kjøpt noe ennå... Tror vel heller ikke vi kommer til å gjøre det på en stund ennå. Har endel etter tulla på to år, men trenger et stellebord og nytt bilsete til babyen. Kan hende vi kikker etter dette på januar-salget. Og hvis vi får se på ul til fredag at det er gutt, trenger vi selvfølgelig litt gutte-tøy Men tror ikke vi kommer til å stresse med det heller. Kjøper kanskje ett plagg etter ul, men det får bli med det på en stund Tenker det heller blir mormor som slår seg løs med shopping og strikking før jeg gjør det, hehe! Eller...kan jo hende jeg finner meg noe koselig å strikke på da...
Endelig 4 i familien :=) Skrevet 2. desember 2007 #13 Skrevet 2. desember 2007 Var på Reflex i går vi å fikk en veldig grei oversikt over hva vi må ha og hva dette koster oss. Dette er vår første så vi må jo ha alt, og prisen kom seg på 26.000,- Synes overhodet ikke at dette var dyrt mtp at vogna aleine koster 8.000 Vi skal ha Emmaljunga vogn+bilstol og dette er vel noe som ikke kommer på det berømte nyttårssalget har jeg fått inntrykk av. Er 14 uker på vei nå, og skal prøve å vente en mnd til før vi handler, men med 3 mnds bestillngstid på vogna kan det godt hende at vi drar før jul og bare bestiller hele pakka. Vi vet jo heller ikke hvor vi blir boende når nurket kommer pga jobben til gubben så da kan det kanskje være greit å være litt tidlig ute.
snart mor til 3 Skrevet 2. desember 2007 #14 Skrevet 2. desember 2007 får jeg lov til å spørre om hva denne "pakken" innebærer??syntes det hørtes dyrt ut.. og fjorårets modeller pleier å komme på salg de og når det kommer til vogner...
Endelig 4 i familien :=) Skrevet 2. desember 2007 #15 Skrevet 2. desember 2007 pakka vår inneholder -Vogn, bilstol, adapter til bilstol for å bruke på vogna, base til bilen (Emmaljunga) -stelleveske, bæresele, voksipose m/sommer og vinterdyne,lammeskinn,ammepute dersom jeg er så heldig at jeg kan amme da. -Seng komplett m/ dyne,pute,madrasser,laken osv. Vugge -stellekommode Mtp at vogna ++ koster godt over 10.000 synes jeg ikke at det ble så ille. Det er selvfølgelig mye av dette vi kan kjøpe billigere på Reflex, men vårt utgangspunkt var å få den "værste" prisen for dersom man tar utgangspunkt i det vet man hvor mye man skal spare opp og legge av. Og det som evt kjøpes billigere blir en ekstra bonus som vi kan sette inn på en konto i nurkest navn. Så da syntes ihvertfall ikke vi at 26.000 var all verden som et utgangspunkt mtp at vi ikke har noen verdens ting fra før.
Brummeline3barnsmor Skrevet 2. desember 2007 #16 Skrevet 2. desember 2007 Gidder ikke å begynne storhandling før i februar...
Yvonne_22 Skrevet 3. desember 2007 #17 Skrevet 3. desember 2007 Vi har kjøpt endel.. er 20+4 i dag og vi har kjøpt vogn, vugge og en del babyklær. Fikk vite at det helt sikkert var en gutt på ul, så jeg har vel gått litt bananas med klærne.Kjøpt alt jeg syns er fint i alle butikker, hehe..fra str 50 til 62. Barnevogn hadde vi tenkt til å kjøpe etter jul, men fant et megatilbud nå i helgen på en utrolig fin vogn som var satt ned fra 8600 til 3500 så da slo vi til. Samme med vuggen, den fant vi på nettet og falt for den med en gang! Er så mye vi må kjøpe siden jeg er første i familien som får gutt, har ingen å arve fra. Syns det er greit å dele utgiftene litt utover så vi ikke får alt på en gang :-) Og så er det veldig gøy å shoppe da!! Har sagt til alle at jeg ikke ønsker meg klær, men heller sengetøy, sengehimmel, stellematte osv..
Jubelbrus* Skrevet 3. desember 2007 #18 Skrevet 3. desember 2007 Vi har ikke handlet inn så mye enda. Er 26 uker på vei nå Men vi har fått en oversikt over de tingene vi får arve og slipper å kjøpe selv. Noen av de store tingene har vi kjøpt ettersom det dukket opp tilbud - vogn og bilstol. Ellers venter også vi til januarsalget! Men guri så rart det er å gå inn på rommet å se babytingene bare stå der å vente! Dette er vår første, så det er nesten litt surrealistisk:)
prego Skrevet 3. desember 2007 #19 Skrevet 3. desember 2007 vi skal vente med det meste til etter jul, selv om det er vanskelig å vente. mamma har gått amok allerede da og har handlet inn en god del klær, termometer, smokker ++.. å mer skal hun visst kjøpe. vogna er bestilt, for å være sikker på å få den modellen + fargen vi vil ha. ellers gjelder det vell bare å ha is i magen frem til januar/februar.. men har sagt at jeg vil ha alt i hus til 1. mars.. har termin 30.mars. man vet jo aldri hvilken form man kommer til å være i de siste ukene..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå