Labambie Skrevet 1. desember 2007 #1 Skrevet 1. desember 2007 Isåfall hvor mye for tidlig fødte dere,og hvordan har det gått? Jeg bare lurer,sånn i tilfelle noe skulle gå "galt"..
Deidei Skrevet 1. desember 2007 #2 Skrevet 1. desember 2007 Hei.. Jeg fikk ei jente i uke 36 i forrige svangerskap. Hun ble forløst ved keisersnitt. Hun veide 2800 g og var frisk og fin. Lå i kuvøse ett par timer, men fikset alt selv.. Er idag ei frisk og rask jente på 10 år.. Så i mitt tilfelle så gikk det bra fra uke 36..
Yndig_stolt 2 barnsmor=) Skrevet 1. desember 2007 #3 Skrevet 1. desember 2007 Jeg fikk ei jente i uke 30,hun veide 1280 g og var 36 cm,og det har gått bra,hun klarte ikke å helt å puste alene de første mnd,så hun måtte ha litt hjelp,men ellers var alt bra med henne=) I dag er hun en frisk og rask 3 åring uten noen problemer!
fullrulleihuset Skrevet 2. desember 2007 #4 Skrevet 2. desember 2007 Jeg fikk en jente i uke 34. Var 2700 gr og 46 cm. Måtte ha hjelp med næringsinntak første uka. Fikk morsmelk gjennom sonde, da hun var for slapp til å suge alt fra puppen. Lå også i lys pga gulsott. Ellers ingen problemer. Hentet seg raskt inn i fht jevngamle babyer.
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 2. desember 2007 #5 Skrevet 2. desember 2007 Jeg fikk ett barn som var dysprematur, men jeg vet selv at hun også var prematur. jeg fikk henne i uke 38 etter deres beregninger, men da jeg vet nøyaktig når jeg hadde eggløsning så vet jeg at jeg ikke var kommt så lang. Jenta mi var bare 1870 gram på dette tidspunktet, hun hadde bare fått tilstrekkelig med mat til å overleve de 2,5-3 siste mnd, derfor så ble hun så lita. Hun fikk morsmelk gjennom sonde hun også, hun klarte ikke å suge å spydde opp all maten. Da hun var så tynn hadde hun store problemer med å holde på temperaturen noe som gjord eat hun lå i kuvøse i mange dager. Videre den neste mnd måtte vi ha 2 varmeflasker, to tepper, en dyne, skinn under henne og mye klær pluss lue for å få henne til å holde på varmen. Alt dette ble bedre da hun var rundt 2300 gram. Hun hadde også sterk gullsot å lå i flere dager i lysbehandling også. Derimot nå er hun rask og fin. Hun er kjapp i utvikklingen og fungerer fint. Hun var foresten 44 cm
3herligebarn Skrevet 2. desember 2007 #6 Skrevet 2. desember 2007 Jeg fikk ei jente født i uke 23. Var ei veldig tøff tid, da det var flere ganger hun kunne dødd. Men hun var og er ei sterk jente:) Er i dag ei fin jente som kun er plaget med astma, og vært endel forkjøla/lungebet/bronkitt. Men det er bare småting i forhold til alt som kunne skjedd.
DoubleTrouble Skrevet 2. desember 2007 #7 Skrevet 2. desember 2007 Hei! Fikk tvillinger født i uke 33 p.g.a svangerskapsforgiftning. De ble tatt med keisersnitt. De var da 2150 og 46cm lang, og 1790 og 42cm lang. Vi var på sykehuset i 6 uker. Den ene måtte ha litt pustehjelp men ellers har det gått veldig fint med begge to. De er nå 5mnd gamle og to små herlige nurk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå