Gå til innhold

Jeg har ikke gjort en dritt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

... for å gjøre klart til advent. I går sto jeg opp etter 4 timers søvn for å fly til Sørlandet og der gikk det slag i slag med begravelse, minnestund, tale og kaffeslabberas og 40-årslag. Fullt program til 23 i går kveld, så hektisk at jeg kom en halvtime for sent til begge kveldssamlingene...

Sto opp tidlig i morges for å fly tilbake og har sittet på flyplassen der nede hele dagen pga teknikermangel, feil på flyet og snø på Gardermoen. Kom inn døra her 17:30, dusjet og så dro vi på besøk i tide til Barne-TV. Jeg og Karosnuppa kom hjem nå halv elleve mens Karopappa er igjen hos vennene og tar en avec...

Skulle egentlig vært på loftet og hentet adventstake, dørpynt og utelys og slikt men jeg orker rett og slett ikke. Akkurat nå angrer jeg som ei bikkje på at jeg har invitert lunsjgjester i morra, selv om jeg vet at det blir kjempekoselig når de først kommer inn døra.

Så leser jeg her om hvor fin adventstid dere forbereder alle sammen. Ro og lek og familielykke og tente lys og stjerner og pepperkaker og bare velstand og jeg leser til jeg får en diger klump i magen. Det er godt ikke Karosnuppa har andre forventninger enn de vi skaper for henne. Ja ja, trøsten er at hun har hatt det som plommen i egget med papsen sin i helgen og på besøk hos to stoooore jenter på 5 og 7 i kveld. Jeg vet at jeg ikke skal ha dårlig samvittighet, men jeg skulle bare så gjerne ha rukket mer...

Heldigvis lar jeg meg ikke overmanne av klumpen i magen, men tenker på hvor glad jeg er for at jeg prioriterte begravelsen. Jeg er sannelig heldig som fikk følge verdens mest positive fyr til neste stoppested. Denne utrolige mannen sa på dødsleiet at "Dere må ta vare på gleden, jenter. Humor og gleden over de små tingene er mer verdt enn alt annet". Han ble 87 år her på jorden og lever nok videre et annet sted...

Jeg tror jeg tenner et lys for ham, jeg. Så får stjerna og adventsstaken vente til i morra...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tydeligvis en klok mann du har tatt farvel med! Og jeg er så enig i at det var den rette prioriteringen.

Nå er det jo faktisk hele 23 dager igjen til jul altså!! Jula kommer ikke raskere bare fordi du ikke har fått ordnet enda!! Heldigvis sier nå jeg... som tar frem adventsstaken til 1. søndag i advent... og deretter lar jula være helt i fred frem til lille juleaften. Da kommer pynten og treet frem og får stå i fred en hel uke ;=)

Skrevet

Hos meg står det fremme fire lilla kubbelys, adventskalenderne er ikke hengt opp ennå. Storebror er hos faren og alle gavene var visst ikke på plass... Siden lillebror ikke vet at det skal henge gaver på de kalenderne ga jeg meg lov til å utsette opphenging til onsdag når storebror er tilbake. Ingen annen pynt her. Jeg blir lei av jul jeg og venter til lille julaften med annen pynt enn de lilla lysene. Ikke har jeg dårlig samvittighet heller.

Fint at du fikk tatt avskjed med en klok gammel mann. Det er mye viktigere enn førjulspynt. Stor klem til deg. Du er flink!

Skrevet

Trur nok du gjorde rette valget, ja. sånne prioriteringar må vi ta.

-og det blir nok både adventslys og alt iår også......!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...