Gå til innhold

Hvem ber dere i brylluppet??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor nært av slekt og venner? kommer alle til middag og fest eller ber dere kun noen til middag, og resten til fest???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi ber de vi har mest kontakt med til middag, uavhengig av slekt eller familie. Jeg har kun to sett med tanter og onkler, så de med barn blir bedt til middag. Samboer sin slekt er mer spredt, så der tar vi de vi har mest kontakt med til middag.

Skrevet

Vi skiller ikke middag og fest. Alle kommer til middag.

På min side har jeg ganske mange tanter og onkler, men er ikke mange jeg har kontakt med. Så inviterer de jeg "kjenner". Ser ikke poenget med å invitere de som jeg ser kanskje hvert 3.år eller noe. Da vil jeg heller bruke de plassene på venner som kjenner meg.

På samboer sin siden blir det nok alle, har kontakt med alle der.

Vil egentlig ikke ha så stort bryllup, men når vi har begynt å telle så blir det nok rundt 70 alikevell.. :)

Skrevet

Vi blir 33 voksne/ungdommer og 3 barn under 7 år.

Det er foreldre og besteforeldre. Søsken og deres barn. Samt nære venner. Eller tidligere nære venner, som man er oppvokst med og delt ungdomstiden med.

Alle kommer til middag. Synes egentlig ikke så mye om oppdeling.

Skrevet

Inviterer ingen onkler og tanter da vi ikke har kontakt med dem. Jeg har 6 søsken og med familien deres blir vi en del bare der :-) Ellers har vi bedt gode venner utenom den nærmeste familie. Vi blir ca 50 stk.

Skrevet

Vi har små familier begge to, og ber derfor alle de nærmeste. Dvs tanter, onkler og søskenbarn med følge, ca 35 stk. Og så ber vi en del venner, ca 50 stk. Alt i alt 85-90 stk.

Skrevet

Glemte å si at vi ber alle til middag. Synes det hadde vært for vanskelig å skille mellom middag- og kaffegjester, selv om jeg har full forståelse for at mange velger det.

Skrevet

Vi ville først be omtrent all slekt og venner, men plutselig ombestemte vi oss... Så no er det kun besteforeldre (3stk), foreldre(5 stk), søsken m/følge(4stk), nevøer/nieser(4stk), forlovere m/følge(3 stk) og vennepar (4 stk), dvs 23 stk tilsammen, og alle kommer til middag. Ingen ekstra til kaffe...

Skrevet

Mine foreldre, hans foreldre, min søster m/ mann, hans to søsken m/ følge, hans nieser (2 stk) og nevøer (2 stk) med samboere, mitt ene sett av tante/ onkel, en av mine kusiner, forlovere med samboere. Rett og slett de vi feirer jul og bursdag med, og de som står oss nærmest.

Vi har med andre ord ikke brydd oss om å ha like ledd fra hver side og tror alle syntes det er naturlig så lenge vi skal ha ett så lite bryllup.

3 av mine venninner kommer til vielsen da, den skal være liten og intim og privat (ikke i kirke). Og de skal selvfølgelig være på mottagelsen direkte etterpå sammen med naboen som er vår fotograf under vielsen.

Skrevet

Foreldre, søsken, nieser/nevøer, besteforeldre, forlovere (vennepar av oss), 3 tante/onkel-par (de aller nærmeste) pluss 3 søskenbarn som står oss nærme

Skrevet

Og ja.. Alle til middag..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...