Gå til innhold

Dere som ikke liker jule-barne-tv....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje på tide dere søker jobb i NRK???

Sånn at dere kunne ha laget et barne-tv som passer deres smak.....

Her i huset har både Blåfjell, Linus og Superjul vært en hit.

Selv er jeg ikke så opptatt av hva det heter, så lenge det er laget for barn. Vil tro at Jens Petrus og Tøflus fra 1979 kanskje hadde vært en tanke "analog" for barn av i dag.

Men om det er det dere vil se, så vet jeg de finnes på dvd.

Selv har jeg nettopp sett på "Idol gir tilbake".

Og synes at "problemer" som dette, blir litt små i den store sammenhengen.......

Med ønske om en fredfull jul, med omsorg for medmennesker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg beklager at jeg ikke skriver innlegg om menneskeheten her inne, men om barne-Tv. Skjønner at du ikke liker det.

Siden innlegget er adressert til meg, tenkte jeg å svare.

Jeg syns tonen din er utrolig nedlatende. Du forsøker jo å latterliggjøre min mening, så godt du kan, i tillegg tillegger du meg meninger jeg ikke har.

Jeg liker ikke Superjul, etter å ha sett en episode. Jeg er også lei meg for at det ikke er en kalender som vi kan se sammen, slik vi alltid gjør. Jeg syns også det var trasig at vi satt og koste oss med fruktsalat, mens yngstemann mistet helt fokuset på både kos og tv, etter godteritreet de laget. Unødvendig.

Jeg tenker ikke søke jobb i NRK, jeg gjør en god jobb i den jobben jeg har, i tillegg til at jeg kan være kritiker av programmer som er rettet mot meg og mine barn.

Jeg regner med at fokuset kommer til å fortsette med godteri og mas og jag, så vi hadde faktisk bestemt oss for å kjøpe en gammel serie på DVD. Blåfjell eller Amalies jul, men takk for tipset om Skomakergata.

Jeg skjønner at det er fengende for små barn, som ikke vet forskjell på "Glamour" eller barnetv, men for min familie, var den ikke særlig fengende. Heller forstyrrende og ukoselig.

Jeg ser jo at du ikke har bedt om min mening i innlegget, men da det er adressert til meg, tar jeg meg den frihet å fortelle deg det, likevel.

Skrevet

3-åringen min reagerte veldig på det godte-treet. Hun spurte hvorfor i all verden de laget det? Det gikk da ikke an å spise godteri HVER dag? Artig å sitte å forklare det ja. Hurra.

Skrevet

ang. godis-treet så går jeg ut ifra at det er mange barn som har sjokolade-advents-kalender hjemme...

jeg liker generelt ikke barnas supershow selv, og 3åringen synes det er kjempekjedelig. willy var heller ikke spesielt bra i første episode iallefall. lille mistet fort interressen. uansett så så vi ferdig og ser sikkert i morgen også, men så setter vi på jul i skomakergata etter supershowet og da blir det jul i stuen og interressert 3åring som gleeeeder seg til å se stine danse tåspissdanse i år også.

:)

Skrevet

Om noen har godtekalender hjemme, så betyr det vel ikke at alle synes det er ok at ungene spiser søtsaker hver dag?

Skrevet

Er litt forskjell på en sjokoladekalender (og da tenker jeg på den standard-greia med en liten sjokoladefirkant i hver luke, ikke de over-the-top-greiene med nonstop til 300kr i) og et godtetre, der ungene må se i tre uker på div smågodt tredd på en pinne og festa til et lekejuletre.

Skrevet

nope, det var ikke det jeg sa heller..jeg mener bare at folk sikkert antok at det var greit. dessuten synes jeg kanskje det er litt hyserisk å ikke gi en pytteliten sjokolade eller smågodt i en julekalender 24 dager i adventstida, men det er min mening.

alikevel kjipt om man har unger med barne-diabetes osv da...

Skrevet

må innrømme at jeg ikke fulgte så godt med så ja,non stop til 300 kr og å måtte se på det i 24 dager er jo ikke så lett..

Skrevet

Jenta mi tåler ikke sukker så veldig godt. Hun får en sterk uro i kroppen (fysisk) og blir rett og slett stressa. Derfor holder vi det til lørdager og festligheter. Jeg er restriktiv på godteriet med tanke på barnets velvære. Hun har det ikke bra med for mye sukker innabords, rett og slett. Og jeg liker overhodet ikke det enorme godtepresset som hele desember måned har utviklet seg til å bli.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...