Anonym bruker Skrevet 1. desember 2007 #1 Skrevet 1. desember 2007 hele dagen. Har gjort det lenge nå og det blir egentlig bare verre og verre. Akkurat som hyling. Samme om han leker alene, ser tv, er på kafè eller på butikken. Begynner å bli slitsomt og jeg er øøøøøør i ørene.. Noen råd anyone???
Ruske-Sara Skrevet 1. desember 2007 #2 Skrevet 1. desember 2007 Det er vel bare å gjøre som man gjør med andre ting man ikke synes er akseptabelt, si klart i fra at han ikke skal rope. Etterhvert vil han jo skjønne at det ikke er så lurt å gjøre.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2007 #3 Skrevet 2. desember 2007 Dette har jeg da prøvd nå i lang tid og det eneste som skjer er at han roper mer. Gjerne mens han ler samtidig.. Han er en gladgutt selv om det kanskje ikke kom frem i første innlegg og han ler og smiler hele tiden. Er bare at han har funnet ut at han får oppmerksomhet på den måten. Selv om jeg overser han hjemme når han roper(noe som ofte funker når vi er alene) blir han glad med en gang vi møter folk og de ser på han når han roper. Hadde det hjulpet sagt fra hadde jo problemet vært løst og jeg hadde ikke trengt lagt inn innlegg her??! Merkelig svar "Det er vel bare å gjøre...." Jeg ville da virkelig ikke latt han drevet på lenge uten å tenkt tanken å prøve snakke til han!
mai mammaen til to Skrevet 2. desember 2007 #4 Skrevet 2. desember 2007 tror det der er helt vanlig jeg. små barn bruker ofte veldig høye stemmer. de har ikke helt sperren på det. jeg jobber selv i barnehagen og jeg merker noen barn snakker ALLTID kjempe høyt. de klarer ikke snakke med vanlig stemme. de skriker. er ikke lett å vite hva man skal gjøre da.. hvis han vet at han får masse oppmerksomhet med det ville jeg fortsatt med å overse han. og med engang han prater med lavere stemme så må du gi han masse masse oppmerksomhet og skryt. da blir jo det kjekkere etterhvert.
Gjest Skrevet 2. desember 2007 #5 Skrevet 2. desember 2007 Hei:o) dette tror jeg er helt vanlig og en del av utviklingen:o) Husker godt når sønnen vår var på den alderen , ham ropte stadig vekk:o) De har jo fått en stemme for å bruke den og utforske litt og det er jo selvfølgelig veldig spennende:o9 Det kommer nok til å gå over av seg selv etter hvert, i mellomtiden så tror jeg bare han skal få utforske litt......lell om det er litt slitsomt og kanskje litt falut i store forsamlinger;o) lykke til!
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2007 #6 Skrevet 2. desember 2007 Høres ut som minien min som er 18 mnd. Når søsteren tar fra han leker skriker han. Når vi kjører bil skriker han sinsykt høyt, tror han vil ha oppmerksomhet. Når jeg kjefter på han begynner han bare å le. Har ikke noen gode råd, men tror de gjør det for å få oppmerksomhet jeg. Min oppår jo noe med skrikingen for etter noen min så klikker det jo for meg. He he....
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 2. desember 2007 #7 Skrevet 2. desember 2007 Går han i barnehagen? får inntrykk av at barnehagebarn lærer seg å rope og generellt være høylytte tidlig. Jeg har også en på 13 måneder, men hun roper ikke spesielt. Hadde blitt sliten av det og sikkert litt irritert også. Vær konsekvent med bekjeden om å bruke vanlig stemme og ikke rope og skrike hele tiden. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå