fikk lite barn 23.08.07 Skrevet 1. desember 2007 #1 Skrevet 1. desember 2007 Hei. Har plutselig fått litt lite melk. Snuppa er straks 3,5 mnd, og jeg må gi litt mme. Må det gradvis tilvennes, eller kan jeg plutselig gi en hel flaske til ett måltid????sambo kjøpte ferdig nan 2. noen med erfaring med denne mme?? takker for svar!!
Gjest Skrevet 1. desember 2007 #2 Skrevet 1. desember 2007 Du burde ikke gi Nan 2. Den inneholder mer jern enn nan 1 og det kan bli litt hardt for en mage som ikke er vant til mme. Jeg kan ikke se for meg at du får tatt fra henne flaska før hun er mett..Da blir det vel bare hyl:)
sunlight- ny baby i september Skrevet 1. desember 2007 #3 Skrevet 1. desember 2007 Jeg har måttet gi mme selv. Jeg tror du bør ta utgangspunkt i vekten til datteren din og gir 10% av den, men del summen med antall måltider du pleier å mate henne. Da får du ca ml. til et måltid. Hvis datteren din veier 4000 gram, blir det 400 ml totalt i døgnet, og så deler du ml med antall måltider hun pleier å få, 66.6 ml om hun spiser 6 ganger iløpet av døgnet. Håper det ikke ble altfor rotete. Vi har gitt ferdig NAN, men hver obs på at det er en fram til 4 mnd og en etter 4 mnd. Babyen vår trengte ikke noe tilvenning. hvis dette gjentar seg, ring rtil helsesøsteren din slik at hun hjelper deg å beregne helt rett. Mener hun sa at ved mme er det 10% av kroppsvekt, mens ved mm er det 12% av kroppsvekt. Lykke til:)
nurket4a Skrevet 1. desember 2007 #4 Skrevet 1. desember 2007 Jeg hadde lite melk på kveldene og kjøpte nan 1 (nr 2 er fra 4 mnd). Han fikk et helt måltid med en gang. Fulgte sånn ca det som står på pakken med hvor mye jeg skulle gi til hvert måltid.
Gjest Skrevet 1. desember 2007 #5 Skrevet 1. desember 2007 400 ml i døgnet er da veldig lite... La henne spise av brystet først (20-25 min) også tilbyr du henne det hun trenger av mme for å bli mett. Kanskje viser det seg at det er nok å gi tillegg på kvelden etter en stund. Jeg ville ha startet med nan1 (i hvertfall når hun får mm i tillegg) da nan2 er fra 4 mnd. Også hadde jeg sett www.ammehjelpen.no eller ringt en ammehjelp for å få opp produksjonen! Lykke til!
Gjest Skrevet 1. desember 2007 #6 Skrevet 1. desember 2007 Hvis man regner på de tallene som står på pakka skal man ikke gi mer enn 1000ml i døgnet(det sier hs og). Han barnelegen som er på Gullsmokken sier 15% av kroppsvekta. På sykehuset her sier de mellom 15-18% av kroppsvekta. Mer er skadelig for nyrene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå