Gå til innhold

Herrgud, pokker, huleste....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skjer med ordforådet jenter?

De tre øverste trådene hadde dette i overskriften...

Snakker dere sånt til folk normalt?

Hvor i huleste....?

Hva pokker mener...?

Herregud sier jeg bare....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp! "Hva i huleste betyr"... kan jeg saktens starte en setning med. Og jeg kan forsikre deg om at det ikke har noe med mangler i ordforrådet å gjøre. Du avslutter jo selv med "herregud", så det skulle jo åpenbart være symptomatisk for flere her inne:)

Skrevet

Jeg sa ingenting om manglende ordforråd... Les innlegget mitt en gang til du Gemini7!

Og ja, jeg gjentok de tre ordene i mitt eget innlegg. Dette pga temaet, ikke fordi jeg selv bruker slike ord i skriftspråket mitt. Hva man bruker til daglig tale er meg revnende likegyldig, men jeg synes man kan ha en finere måte å "snakke" på når man skriver...

Og det er min mening!

Skrevet

En merkelig ting å henge seg opp i, hva i huleste:)))))

Skrevet

Du gjentok de tre ordene ja, og så avsluttet du det hele med "Herregud sier jeg bare.."- ser ut til at den avrundingen kom fra deg med ditt eget skriftspråk da.

Synes denne typen forum er greie å uttrykke seg litt muntlig på, jeg har jo til sammeligning ikke den typen skriftspråk når jeg skriver søknader og artikler i jobben. See the difference? Dette blir litt samme typen uttrykk som når man skriver sms m venner- og da pleier de fleste å bruke den slags uttrykk, er min erfaring. og synes ikke det er noe å reagere så konservativt på. "Herreguuuud, jeg blør!"- det er da vel virkelig ingen på BiM som leer på øyenbrynet av slike overskrifter? Det er liksom litt sjargongen her. Og slike muntlige uttrykk gir et personlig intrykk. Det er min mening.

Skrevet

Ja, jeg sier ofte både pokker og herregud.. Og ja, av og til sier jeg huleste også.. Som i "Hvor i huleste er ...."

Er det noe galt i det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...