Gå til innhold

Hadde dere matkick på barsel etter dere fødte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syns det var sååå sinnsykt godt med mat etter vesletuppene mine ble født - begge gangene spiste jeg som en hest på barsel. Selv om brødskivene der egentlig ikke er så veldig gode når man tenker etter:-) Men akkurat der og da så var det det beste som fantes.

Sikkert det at man endelig har plass i magen igjen.. hehe..

Flere som virkelig spiste som noen hester når babyen endelig var ute?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, med førstemann hadde jeg det. ar aldri spist så mye i hele mitt liv som de første dagene etter han ble født. Overdriver ikke når jeg sier at jeg spiste 10-12 skiver til hvert brødmåltig og 5 poteter m/tilbehør til middagene. De andre bare så stort på meg, hehe... Men hadde det ikke slik med de to andre barna, bare med eldstemann. Og det verste er at jeg tross min enorme spising faktisk gikk ned 18 kg de dagene på barsel ;-)

Skrevet

jeg spiste nesten ikke for likte ikke maten der oppe, pluss at jeg var veldig dårlig pga 6 forskjellige penicillin kurer i veneflonen og morfin sprøytene hver 6 time.. så her måtte de sitte og SE på at jeg spiste omtrendt for ellers spiste jeg ikke.. så jeg mistet melken (mye pga infeksjonen da) så NEI her smakte ikke mate godt.. hehe

Skrevet

Nei. Spiste nesten ikke noe for var for opptatt med å få til ammingen.Men drakk masse vann.

Skrevet

Jepp! Jeg syns de svette osteskivene smakte som de lekreste snitter. Fikk dem servert på fint fat med flagg, juice i vinglass. Husker jeg gliste fra øre til øre og langet innpå.

Skrevet

Jeg holdt også på å spise meg ihjel! Hadde ikke spist under hele fødselen, så var skrubbsulten.

Husker at jeg tenkte "dette blir aldri nok" da jormor kom inn med 8 (!) skiver og forventet at vi skulle dele.

*MIN MAT*

Følte meg litt som Gollum i Ringenes Herre der et øyeblikk;)

Skrevet

Spiste greit, men taket fullstendig på appelsinjuice, appelsinsaft og kjeks.

Hadde ikke kunnet drikke noenting med appelsin siden uke 30 omtrent og var helt hol.

Og kjeksen stod jo fremme hele natta:)

Middagene gikk det egentlig også ganske kraftig på, og brødskiver med syltetøy, så ja jeg hadde "foodfrenzie"

Gjest Lykkeliten2
Skrevet

Alt jeg ville ha mens jeg lå i fødsel og etterpå var en iskald cola. Etter barnet var ute og jeg var kommet til rommet mitt så ville jeg allerhelst ha spist kjempemasse.. Men jeg fikk ingenting.. ikke noe vann, ikke noe frukt, ikke noe mat idet hele tatt... Var såå skuffet og gren og gren... (tok keisersnitt tilslutt og pga. drypp og sånn så var prosedyrene her sånn at da spiser man ikke annet enn lunken potetsuppe med svak kyllinsmak de neste 3 dagene..og i hvertfall ikke cola... spesielt ikke dersom man ammer..) Sååååå skuffet har jeg aldri vært. he he

Skrevet

Huff nei, ikke før jeg kom hjem...Tørre skiver å vassen fisk frista ikke:(

Skrevet

Jaaaaa!!! Trodde det bare var meg jeg.....

Spiste som en gal ved begge mine fødsler, og allerede før jeg var ferdig å spise gledet jeg meg til neste måltid. Og mellom måltidene måtte jeg ned i kjosken og hamstre.

Enda maten på sykehus er vel egentlig ikke noe spesiellt god. Heldigvis ga apetitten seg ganske fort da.

Skrevet

Jeg hadde drikkekick deluxe! Drakk ufattelig mange liter med vann, iste og pepsi max. Helsnålt.

Skrevet

Brødskiver med brunost, og skummamelk til. MASSER av det!!! Husker jeg sto på kjøkkenet og grein så tårene rant i strie strømmer fordi de var tomme for melk på kjøkkenet... kom inn ei jordmor som spurte forsiktig hva som skjedde, hun hadde store problemer med å ikke le da jeg la fram problemet. Og da hun tilbød meg ekstra-lett-melk istedet begynte jeg å grine enda mer... hehe... er jo overhodet ikke det samme!

Skrevet

nej, æsj.. jeg spiste kun ferdigoppskåret brød med bringebærsyltetøy i 5 dager. det synes jeg derimot var godt.

Skrevet

Maten var jo det einaste å glede seg til på sjukehuset utenom babyen da selvfølgelig. Man får jo nesten ikke ha besøk, så da va d å glede seg veldig til maten!!! Var matvrak på sjukehuset, men gikk alikavel ned mangen kg. Roa seg når vi kom heim, da orka eg nesten ikke mat, rart, hehe

Skrevet

Nope, eneste jeg klarte å få i meg av den dritt maten de hadde der var kneip med syltetøy på :)

Havresuppe til frokost klokken 6 om morningen fristet ikke veeeeldig gitt..

Skrevet

ikke i det hele tatt. Klarte ikke å spise noe, dessuten var det ingenting som fristet på sykehuset. Kals middag og tørre brødskiver. Husker de måtte mase mye på meg om at jeg måtte spise

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...