Mamman til Daniel:) Skrevet 1. desember 2007 #1 Skrevet 1. desember 2007 er litt nysgjerrigpå hvilke stillinger som blir oftest brukt... etter fødselen tenkte dere at dere gjerne ville prøvd en annen stilling???
LadyLuck & Skrevet 1. desember 2007 #2 Skrevet 1. desember 2007 med nummer1 hadde jeg store planer på forhånd, men klarte ikke en gang å snu meg når jeg ble bedt om det, så denne gangen har jeg ingen planer om noe
BarnNr.4 :) Skrevet 1. desember 2007 #3 Skrevet 1. desember 2007 Jeg vet ikke hav stilling jeg skal ta, men sist jeg fødte så lå jeg på rygg, og der lå jeg til jeg var helt ferdig.. ej vrikka ikke en cm på meg.. greide det ikke.. men nå så har jeg lyst å greie å sitte på kne, for da får man liksom tyngdekraften, og jeg føler at da er det litt lette for å få henne ut.
Happy H Skrevet 1. desember 2007 #4 Skrevet 1. desember 2007 eg va godt i gang m å stå, hadde 3pressrier stående, men så sank hjertelyden så eg måtte opp i fødeseng og snuppa ut
trolla Skrevet 1. desember 2007 #5 Skrevet 1. desember 2007 Jeg fødte min første knestående, hadde bestemt det på forhånd. Sto i ønskebrevet. Jordmoren fikk litt panikk da hun skjønte at hvor sterke rier jeg hadde og gjorde klar ved siden av senga. I ettertid ser jeg at jeg heller skulle blitt i senga, liggende halvveis på siden. Hadde en ri der, og det føltes mye bedre. Passe fremgang. Heller ikke særlig godt å gå rundt senga med kjempesterke pressrier. Denne gangen, min andre tenker jeg å ha en stilling hvor tyngdekraften ikke virker så sterkt først, eventuelt i badekar. Men helst ikke ryggliggende på grunn av bekkenløsning. Deretter får jeg heller endre hvis det går sakte. Så jeg tror det er lurt å ha tenkt gjennom flere på forhånd, og stille med åpent sinn. For ordens skyld så fikk jeg lite rifter sist fordi jordmor holdt godt imot med hendene mot hodet, og instruerte bikkjepust. Og så føler jeg meg litt heldig som slipper å presse, livmora gjør jobben.
Gjest Skrevet 1. desember 2007 #6 Skrevet 1. desember 2007 nei ikke søren om jeg klarte å stå eller noe som helst annet enn å ligge på ryggen
Gjest Skrevet 2. desember 2007 #7 Skrevet 2. desember 2007 Lå på ryggen første gang, fikk ikke noe valg - inntullet i så mange ledninger. Nå håper jeg at jeg ligger/knestående(?) i vann
TrultemorM2Småtrulter+2012 :) Skrevet 2. desember 2007 #8 Skrevet 2. desember 2007 Fikk første pressrien da jeg lå i badekaret, og da bar det opp på fødebenken i full fart. Rakk ikke annet, og hadde vel ikke klart annet enn å ligge under pressriene heller. Pga bekkenløsning lå jeg på siden. Vet ikke hva jeg skal si jeg...-om det fungerte bra eller ikke, liksom... Var jo forferdelig vondt, men det er det vel uansett hvilken stilling man velger ;P Har veldig ille bekkenløsning denne gangen også, så jeg må vel tenke ut noen stillinger som tar hensyn til dette. Men blir det som sist, så rekker jeg vel ikke prøve ut noe som helst før babyen plutselig er på vei ut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå