Gå til innhold

...en dag i helvete, den neste i glede....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Grsdagen er vel en av de verste dagene jeg har hatt på lenge, men takket være min relativt nye men gode venn superduperlupermamman i tett giv akt på MSN, ble kvelden i kveld til slutt både fin og kosleig, og jeg fikk sovet. Kalenderen ble hengt opp til slutt, om enn ikke nystrøket, men med pakke fra nissen. Stor suksess i dag tidlig!

Lang morgen med med koselig lørdagsbarnetv, og dritblide sultne unger til frokost... slapp nrk super åpning med sovende mor på sofaen og to blide unger tuslende rundt med dyner og ulltepper og klinkekuler fra nissen og all slags.... da dritgreimannen var god nok til å stå opp kunne jeg ta en etterlengtet tur ut av huset uten noen på slep. Rar og sjelden følelse... tomt på en måte, men fryktelig deilig å kunne vifte med armene i fri luft... Jeg fikk kjøpt det fine båndet til julekransen, jeg fikk kjøpt lys til staken som skal pyntes til i morgen. Jeg fikk snakket fritt og uforstyrret med en av mine aller beste, men vi drakk cola og spiste is... Jeg fikk hjulpet henne med noe og kjøpt julegave til dritgreijenta. Jeg ringte hjem og alt var bra, og da jeg kom hjem hadde guttene hengt opp adventstjerna og ryddet litt og brettet litt klær. Det var deilig å komme hjem til et hus i ro...

Guttene reiste på butikken en kjapp tur før vi skulle ut, for tenk.... vi har i dag vært invitert på pinnekjøttmiddag hos naboen! Det var s deilig å komme til dekka bord, deilig å kunne synke ned i noen andre sin sofa og FÅ en kopp te. Deililg å være på besøk et sted hvor ungene bare blomstrer og nyter livet. Deilig å komme hjem med trøtte unger som liker å legge seg i sin egen seng!

Nå er de lagt, og jeg har laget kransen som henger s fin på døra, og det er ro i huset. Om det er ro inni meg er noe helt annet, men det er deilig å få oppleve at vi kan. Vi kan leve et godt og vanlig liv, vi kan slappe av og vi kan kose oss! Nå skla heg rydde stua så det er deilig å sette seg ned.

Jeg vili gjerne takke for at dere er her... det er rørende for meg!For grunnen til at jeg skriver dette er jo at jeg vet dere bryr dere, og at det faktisk betyr noe at jeg gjøre - på samme måte som det bryr meg når dere skriver noe. Det er tøffe dager, men jeg nekter å tro annet enn at det ordner seg til slutt. Vi har vagt å ta imot hjelp, er henvist i hytt og pine og jeg får snakke med noen før jul allerede...

Ha en god kveld jenter, med stjerna skinnende i vinduet - deilig at det endelig er advent!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk til deg, lille dritgrei, som deler så mye med oss rare menneskene ute i syberspace!

Jeg blir glad, jeg blir rørt og jeg blir lei meg på dine vegne av ditt innlegg.

Glad for at dagen din ble så god, glad for at du fikk hjelp i går og kom deg i seng etter at kalenderen var opphengt. Dritgreigutten er glad for adventsgaven, han ser ikke at du ikke har strøket den.

Trist for at du går rundt og sliter og jeg skjønner at det er tunge tak.

Håper natten blir bra og søndagen blir fin den òg. Når verden kommer ned i hodet så er det, tross alt, små lyspunkter rundt deg. Bra at du får noen å prate med før jul og fint at du har superduper!

Stor klæm fra

Skrevet

Godt at dagen din har vært av de bedre:-)

Godt med litt tid for seg selv og sine egne gjøremål!

Takk selv forresten - det er fint å dele:-)

Her skinner det tusen julestjerner og et vakkert glasshjerte i vinduene:-) Jeg elsker å titte rundt på vinduer på denne tiden. Det ser så koselig ut på utsiden:-)

Skrevet

Godt å høre at du har hatt en god dag lille venn!!! Klart vi bryr oss om deg!!! Det er helt umulig å unngå å bli glad i og bry seg om deg!!!

Du er fin du! Stå på og ikke mist motet!!!

Skrevet

Så fint at de gode dagene også dukker opp! Det gir håp om mange flere av det slaget :-D

Det er fantastisk med et så åpent menneske som deg. Det at du deler så raust av dine følelser og tanker gjør at jeg synes jeg kjenner deg temmelig godt selv om jeg bare har truffet deg en gang. Jeg er glad for at hjelpeapparatet er der og at det skjer noe før jul. Ganske symbolsk egentlig - at hjelpen kommer når sola snur og vi går mot lysere dager :-D

Takk for at du er den du er og at jeg får anledning til å se deg. Det gjør meg til et bedre menneske tror jeg, jeg får sjansen til å forstå deg. Det gjør at jeg blir glad i deg. Håper dagen i dag også er fin. Stor klem

Skrevet

Hei-hei, så trist å lese at du har det så tungt for tida....håper det er litt oppturar for deg også, det er utrulig god hjelp å gå i naturen når livet blir flokete, (iallefall for ei stund :-)deili å fredeli der...om du er av dei som trivs med det.

-knip tak i positive tankar når dei er der, og husk det når det mørknar litt rundt deg!

Håper du har hatt en fin søndag, og lykke til vidare!

vi er mange som tenker på deg og heiar på deg at dette skal gå bra!

c",)

Skrevet

Hei du

Så deilig at du har fått ordna littegranne. Når man tar frem spaden og begynner å spa, er det utrolig hva man kan utrette. Og så fantastisk deilig det kjennes etterpå. Jeg ble rett og slett inspirert selv, men fant ikke julekalenderen (hmmm hvor har den tatt veien?) Vi valgte en enkel løsning med pakker på snor. Det gikk fint og alle var lykkelige for det de fikk.

Julestjerna henger i vinduet, lysgardinet med stjerner er hengt opp, superdupergutten har pynta og ordna noe voldsomt (sukk)...

Vi har vært på dugnad for mennesker som ikke har det så godt som oss. pynta det kommunale juletreet og spist pinnekjøtt...Pakket inn gaver og nå kan julen bare komme- nå gjenstår det bare å støvsuge det allergifrie treet og slenge litt stæsj på. Vips- julaften

Du er god og sterk. Du har mye på skuldrene dine, men jeg bærer mer enn gjerne litt av lasset for deg, som resten av damene her inne... Bruk meg, jeg stiller gjerne opp og dytter deg litt når veien kjennes tung og lang!!

Stor førjulsklem

Skrevet

Hei kjære dritgrei!!

Så fint å se at du deler de gode dagene med oss :)

Jeg blir veldig glad når jeg leser alt du skriver, for det er ikke tvil om at du kommer gjennom dette!!

Sender en stor kveldsklem til deg!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...