Gå til innhold

2-åringen min sliter meg ut innimellom....*puh*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er verdens nydeligste unge (selvfølgelig hehe), men gudameg så aktiv! Er veldig mye alene med han, og jeg får helt hetta noen ganger jeg ass... I dag har jeg sagt NEI minst en million ganger.... Han er høyt og lavt hele tida, skuffer og skapdører flyr, og han står på stuebordet før jeg får sukk for meg og hopper ned i sofaen..

Ligner på faren sin, som blant annet hoppet fra garasjetaket som 4-åring hehe...Uff, hvordan skal de neste åra bli sier jeg bare!

Får så dårlig samvittighet og da, for det blir mye kjefting :(. Idag måtte jeg gråte en skvett og si "unnskyld vennen for at mamma er så sur"... Ikkeno gøy det nei:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min gutt er også superaktiv.Og sta som et esel.

Får ofte dårlig samvittighet om kvelden, for det er springing etter han hver dag,og jeg tar han ned fra kjøkkenbenken,trappa,og barstolene. Han klatrer i full fart opp,og setter seg på kjøkkenbenken..skummelt!

Opp på peisen, drar i ledninger og legger seg under ting,og bare finner på "farkskap"...

Er vi ute, skal han bare stikke av.

Ønsker meg ei diiiiiger lekegrind ute ;o)

Tenker gjerde inn et stykke utenfor her,for det er uholdbart å bare løpe etter han overalt.

Den eneste gangen han sitter og leker, er i badekaret. Resten av tiden er det full fart med ALT annet enn leking.

Røverfant....

Hvis det er noe trøst; tiden går fort, og de blir større, og skjønner mer etterhvert.

Du har iallefall min medfølelse ;o)

Jeg har nå i det siste funnet ut at han liker bøker der det er masse bilder av alt mulig rart. Så da kan han sitte og snakke om hva som er hva,og lete etter "doggie" og tippetippen.

Men det meste av dagen er det turbodeluxe...

Skrevet

Eneste som får min tass til å sitte stille noen minutter er hvis jeg setter på Playhouse Disney hehe.... Tegnefilmer er kult visstnok :)

Skrevet

Det eneste på TV som får min gutt til å sitte helt stille og følge med, er curious George.(nysgjerrige Nils).

Han absolutt elsker den apekatten!

Har funnet ut at han kjenner seg igjen i alle sprellene apekatten gjør..hehe

Skrevet

Hva skal jeg som har en på 2 1/2 år og en på 1 1/2 år..

Her er det full rulle hele dagen og mye NEI..

Ingen av de går i barnehage..

Godt å slappe av når de sover et par timer om dagen..

Skrevet

Kjenner meg virkelig godt igjen altså, hehe :-)

Min 2-årige jente er også konstant høyt og lavt. Vi har fremdeles grinder, så hun kommer ikke inn på kjøkkenet eller mot badet/soverommene med mindre vi åpner grindene (gudskjelov!). Men ut til gangen er veien fri, og det vet hun å utnytte.... hehe da skal hun prøve alle sko, gjerne banke dem mot hverandre så alt av sand og småsteiner raser bortover gulvet, så går hun gjerne inn i skapet og dra ut det som ligger skuffer osv.

Ellers hopper hun rundt om hele tiden, løper fra ende til annen, klatrer i sofaen og dytter på bildene på veggen, klapper og tramper OG så roper hun med sin høye C-dur! Noe hun gjør svært ofte, det gjør hun når hun har det moro, og hennes måte å symbolisere glede/moro på da er å hyle med ett smil om munnen. I tillegg går skravla KONSTANT, og hun ønsker gjerne 24-timers service på kjeks etc. Vet ikke hvorfor hun hele tiden tror at hun kan få det, jeg er ganske streng der. Skal hun ha noe kjeks (gjerne bokstavkjeks) så skal brødskiva / middagsmaten spises opp først.

Når pappa kommer hjem fra jobb, så må han aldri tro at han får to minutter fred. Da er det pappa fremfor alt for vesla, hun klatrer på han, skal ha han med på den og den leken, lese bok, bli kilet med el kastet i lufta, så må hun vise han det og det - GJERNE alt på en gang. Og så har hun så fryktelig mye å fortelle, så pappa må bare sette seg ned og høre!

Alt dette gjelder uansett om hun har vært i barnehagen på forhånd eller ikke. (Hun er på deltid i barnehagen, to dager èn uke og tre den andre. Fra januar blir det fulltid)

MEN, selvsagt er hun verdens herligste jente likvel. Hun er uendelig sjarmerende med sine søte smilehull på hvert kinn, og når hun sitter for seg selv og synge "Bæ, bæ lille lam" for bamsen sin. Og når hun uforberedt kommer løpende og skal både gi klem og nuss, og sier at hun er glad i oss. Det får mamma- og pappahjertene våres til å smelte. Så vi ville aldri vært fortuten henne. I tillegg til mange gleder, trøster vi oss med at tiden jo går fort, og etterhvert forstår hun mer.

Skrevet

Slik har det vært og er her enda. Micro har alltid alltid vært høyt og lavt. Klattret før hun lærte å krabbe, og det er ett under at hun ikke har skadet seg.

Da hun var ett år, sto hun plutselig på toppen av garasjetaket med sin søster. SÅ fornøyde. (men det skal sies at jeg dagen før hadde måkt taket, og ikke tenkt på at det da var snøhaug under slik at de kunne klattre rett opp på taket.) Så mye unger klarer på den lille tiden det tar å ta på seg sko og en jakke.

Nå har hun endelig funnet noen leker hun virkelig leker med, de små my little pony, og jeg fant frem Playmo fra jeg var liten, og det er stas. Alle fire ungene her leker ekstremt mye med den, selv om det er mest gutteting. hehe..

Skrevet

Vet hvordan dette er ja, lille frøkna her i gården er en særdeles aktiv prinsesse, og er høyt og lavt hele dagen. Finner på tull og tøys fra morgen til kveld, gjør ALT mamma sier er nei og fy og fysj. Noen dager er jeg så sliten at jeg kan legge meg rett ned og gråte, både av utmattelse og av dårlig samvittighet for å ha hatt nok en Kjeftedag med stor K!! Å være gravid i tillegg hjelper ikke akkurat på.. men jeg regner med det går over med tiden ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...