Gå til innhold

Ingen venner som er gravide, litt ensom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ingen av mine venninner er gravide. Ikke har de barn heller. De syns jo det er gøy at jeg er gravid, men er naturlig nok fullt opptatt med sine egne liv og begivenheter. Føler meg litt ensom midt oppe i denne graviditeten. Ikke ensom i forhold til samboer eller familien min, men venner altså. Lurer også på hva jeg skal gjøre når babyen er født, ingen av mine venner er hjemme på dagtid. Hadde jo vært hyggelig å ikke være alene hele tiden.

Flere som har det sånn? Hva kan jeg gjøre? Melde meg på BIM-treff, kanskje? Noen som har fått venninner på den måten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja jag känner så också, hade tänkt att bli med på trillegrupper som arrangeras av helsestationen för att träffa lite folk.

Skrevet

Ja....forrie gang var bste vennina mi,søstra mi og flere venninner gravide samtidie og det var så godt,vi var liksom interresert i det samme da,samtalemner etc.Akk nå føler jeg meg alene i hele verden....(kanskje fordi jeg sitter hjemme alene,mens "alle" andre er på julebord) Orker ikke å være med å sitte atme fulle folk og full musikk...

Skrevet

bli med på et BIM treff :) jeg har hller ingen venninner som er gravide, men treffer jo mange som har termin ca samtidig fra samme sted når men er med på sånt :) tror det blir kjempe kjekt :) Har ikke vært på et selv før da, men håper det blir kjekt :P

er jo selvfølglig bare et forslag, men jeg synes det virker som løsningen på ditt problem ;o)

Skrevet

Noen må starte barnefødendet i vennegjengen din og det ble kanskje du :-) De andre kommer nok etter skal du se! Helsestasjonen pleier å sette sammen barselgrupper med barn som er født ca samtidig og bor nære hverandre. De første gangene møtes man på helestasjonen men deretter blir det til å arrangere møter på egen hånd. Anbefaler at du engasjerer deg litt her og ser til at det blir noen treffer med den gruppen du kommer i. Her finner du helt sikkert noen som er i samme situasjon som du og som du kan ha mye glede av!

Lykke til!

Skrevet

Denne gangen har jeg en del venniner som er gravide rundt samme tid som meg, men i mitt første svangerskap hadde jeg ingen... Da møtte jeg ei igjennom bim som enda den dag i dag er en av mine nærmeste venninder!!! Prøv å ta kontakt med noen hær inne som er på nogenlunde samme alder,å som kanskje bor i nærheten av deg, og hvem vet kanskje dere blir trille venninder til neste år!!! Sikkert mange som føler det som deg, så noen må ta det første skrittet!

Skrevet

Hei. Min beste venninne ble gravid ca 6 uker etter meg, men hun er desverre på andre siden av landet. Vi er begge ensomme og gravide på hver vår plass av landet. Hadde vært koselig å truffet andre gravide som er like ensomme:)

Skrevet

vet akkurat hvordan du har det:) når eg var garvid hadde eg ingen venner som var gravid eller hadde barn...det var heller ingen barn i familien.....på toppen av alt vart eg alenemor....følte meg veeeeeeeeeeeeldig ensom...har mangen venner og stor familie,men det var litt ensomt likevell...plutselig fekk eg vite at en venninne av en venninne hadde det akkurat på samme måte og nå er vi gode venner:) du kan jo gå på helsestasjon gruppe,eller babysang,babysvømming....du treffer nok noen...hvor bur du?

Skrevet

Hei:-) skjønner hvordan du har det.... føler det sånn jeg også

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...