Gå til innhold

når begynte dere å trappe ned på ammingen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Junior styrte det her. Det gikk selvfølgelig litt ned da vi begynte med fast føde rundt 6 mnd, men etter at vi kuttet nattpuppen rundt 8 mnd så ble han veldig vanskelig. Ammet kun om morgenen en periode, men nå er han 11 mnd og helt avvent, etter eget ønske.

Skrevet

Har akkurat vært på 6mnd kontroll og helsesøster sa at vesla drikker ca 1liter mm i døgnet nå, men nå fremover skal det trappes ned mot ca 5dl.

Hun sa at nå etter 6mnd skulle vi gi fast føde, grøt og middag først til måltidene og pupp tilslutt. Da vil hun spise seg mer og mer mett av maten, og mindre og mindre melk etterpå. Så vi får satse på det er så greit, foreløbig er ikke vesla så veldig begeistra for hverken grøt eller middag...

Skrevet

Her så avvente snuppa seg gradvis selv.

Begynte med at hun kranglet når jeg la henne til på dagtid da hun var ca 7 1/2 mnd.

Så måtte jeg bare kutte ut dagammingen, for det var så mye hyl og skrik og nekt.

Ammet kun morgen og kveld et par uker, men så ville hun ikke ha på kvelden heller lenger. Så nå ammer jeg bare om morgenen. Er ikke så mye melk igjen men hun vil nå ha det lille som er der enda :)

Hun er nå litt over 8 mnd.

Skrevet

Jenta mi er 8,5 mnd og lenge har hun egentlig ikke vært interessert. I dag har jeg bestemt meg for å gå til innkjøp av mme, er ikke så lett når hun rett og slett ikke er interessert.

Skrevet

har ammet mye frem til for to uker siden, jenta mi er 7mnd i dag..... da den ene tanna kom gjennom.... og hun på dagtid hogg til.... hehe... hun ser på meg med et ondt blikk og biter til... det var slutten.... hehe... om natta er hun så trøtt at det går fint... så når jeg gikk over til pumping på dagtid... merket jeg at melken minket... så jeg ser hvor lenge den varer.... men synes det er greit med trapping ned nå....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...