Gå til innhold

Noen som vet om gode, sikre tranprodukter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pga. 'transkandalen' vil jeg skifte produkter...noen som har god erfaring med andre produsenter? Og når er barnet stort nok til å tygge trankapsler, evt.?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, jeg har ikke hørt om noe skandale fra Eldorado sin tran, men det kan jo hende at råstoffene kommer fra samme forhold. Hva med å bruke multivitaminer, biovit eller sanasol? Lille Snupp begynte med vitamintabl tidlig i vår, drøyt to år gammel. De bør nok være så store at de skjønner at de må tygge og ikke svelge hele.

Skrevet

Ring forhandler/produsent og krev dokumentasjon på renheten!

Forbrukere burde være mye mer kritiske og kreve mer fra de som produserer/forhandler slike produkter!

Skrevet

Det går jo an å gå over til Eye Q, som kjøpes på helsekosten.

Mye dyrere, men jeg mener den er bedre!!

Har selvfølgelig ikke førstehåndskjenneskap til produksjonen...men er full av tillit.

Skrevet

For noen år tilbake var det flere produkter som ble trukket tilbake fra markedet pga for høyt innhold av skadelige stoffer, blant annet EyeQ. Jeg fulgte den prosessen tett da jeg jobbet i hk-bransjen, og gir selv EyeQ til barn og voksne i vår familie. Nettopp av den grunn at jeg har kunnet få førstehåndsinfo om produktet og fulgt godt med på hvilke tiltak som ble satt igang fra produsenten den gang. Fettsyrene i EyeQ er utvunnet av kjøttet på dypvannsfisk og ikke fra leveren til fisken, som tranen er utvunnet fra...... Leveren er tross alt et renseorgan og med all forurensing på land og i hav, hadde det igrunn vært underlig om ikke fisken skulle preges også, akkurat som alt annet liv...

Men kontakt forhandleren og forlang dokumentasjon. Alle som forhandler slike produkter burde sørge for å ha slik info, spesielt når det kommer slike tilfeller som nevnt med Møllers Tran..........

Skrevet

Hmmm... har aldri brukt Møllers vi... Synes den smaker dritt :=/

Småtasser har fått D-vitamin og vitaminprodukter generelt. Vi "store" bruker Fri Flyt (omega-3) kapsler. Det er det eneste produktet av det slaget som jeg ikke går og gulper hele dagen etter inntak.

Men jeg har jo null oversikt over renheten ved produksjonen.... lever i lykkelig uvitenhet :=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...