Gjest Skrevet 1. desember 2007 #1 Skrevet 1. desember 2007 Noen som vet hvilke type deig som gir de beste pepperkakene?
Gjest irismor Skrevet 1. desember 2007 #4 Skrevet 1. desember 2007 Ikea =) Pepperkakedeigen til coop gikk rett i søpla, kul umulig å lage noe av den. Pepperkakedeigen til Tine er rar i smaken.
Fire småtroll Skrevet 1. desember 2007 #5 Skrevet 1. desember 2007 Det er vel Ikea som har best i test, men prøv den lokale bakeren også. Ofte selger de pepperkakedeig, litt mindre porsjoner og litt dyrere, men helt uten konserveringsmidler osv. Kort holdbarhet på deigen, men kjempegode pepperkaker!
Gjest Skrevet 1. desember 2007 #6 Skrevet 1. desember 2007 Ikea sin er den eneste jeg liker bedre enn min egen:)
Miss L å di Skrevet 1. desember 2007 #7 Skrevet 1. desember 2007 hmmm... siden vi ikke har ikea her, så må jeg nesten spørre: Har noen en knallgod oppskrift på pepperkaker?
Sara Rompompei Skrevet 1. desember 2007 #8 Skrevet 1. desember 2007 Barnas beste pepperkaker: 1 dl sirup 150 g sukker 150 g smør 1 dl kremfløte 1/2 ts malt nellik 1/2 ts malt ingefær 1/2 ts malt sort pepper 2 ts kanel 1 ts bakepulver ca 400 g hvetemel Stekes på 175 gr. i 10 min på midterste rille Smelt sirup, sukker og smør over svak varme og rør til sukkeret er helt smeltet. Avkjøl. tilsett fløte, krydder, bakepulver og det meste av melet. rør det hele godt sammen. La deigen stå kjølig til neste dag. Kjempegode pepperkaker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå