Gå til innhold

amming og alkohol....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Skal på julebord ikveld og lurte på om noen visste hvor lenge jeg må vente med å amme viss jeg drikker to cider?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ca 2 timer pr enhet alkohol. En flaske cider regnes vel som 1 enhet, så dermed burde du vente 4 timer med å amme.

Ellers er det en grei husekregel at da du føler deg edru og i fin form kan du amme.

Skrevet

takk :)

har pumpet meg litt igår og idag, so har ei flaske stående i kjøleskapet, og skal pumpe meg før jeg går. Men er vel mest spent på om han vil godta å få mat med besta og besten når han skal legge seg, og ikke få kose seg med pupp ;)

Skrevet

Jeg ammer og drikker ikke. Må du drikke? Eller kan det vente ett år?

Det er ikke snakk om store mengder likevel, og det finnes mye godt en kan kose seg med som ikke er alkoholholdig.

God fest!

Skrevet

Man velger forskjellig. Det er da ikke noe galt i å drikke selv om man ammer så lenge man ikke ammer med alkoholpupp :o)

Skrevet

Mitt poeng er bare at det går an å spørre seg selv om man virkelig må drikke. Generelt sett. Blir man lykkeligere av litt alkohol? Eller bare i litt dårligere form og litt mer bekymret for om man har gjort det riktige vis-a-vis barna?

Men det er selvsagt ikke galt så lenge ungen ikke får det i seg.

Skrevet

Da bør man jo slutte å drikke så lenge man har barn da, ikke bare mens man ammer.

Skrevet

Hadde det gjort noe? Undersøkelser viser at alkoholbruk går i arv.

Skrevet

Og gjør det noe da - at alkoholbruk går i arv? Det er nemlig forskjell på bruk og misbruk. 2 cider er vel neppe noe å råde folk å avstå fra, er jo ganske stor forskjell på det og flatfylla. At du velger å aldri drikke er ditt valg, en del andre nyter sine 2 cidere, øl eller glass vin m god samvittighet, m eller uten barn, så lenge vi ikke skader noen. Akkurat som jeg spiser sjokolade m barna mine på lørdagen, uten at vi blir overvektige og får diabetes etc. av den grunn..

Skrevet

ja....

sånn kan det gå når man spør om råd ;)

Men jeg er nok enig med hurlumheipådeg :D

men takk skal dere ha, vi får se om det blir cider eller ikke.

God kveld

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...