Gå til innhold

Spm til dere som har tatt keisersnitt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på en ting. Når man tar keisersnitt, operere de ut morkaka også, eller kommer den ut av seg selv når den skjønner at barnet er ute? hehe... Og hvordan blør man etter å ha tatt keisersnitt? Blød man bare på magen eller blød man ut av sjeden også pga såret etter morkaka?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hadde katastrofesnitt sist. ikke noen koselig opplevelse, men... De opererer ut barn og morkaken, og suger ut alt fostervannet.

Man blør akkurat som vanlig etter keisersnitt. Jeg hadde renselse i 6 uker, som visstnok er normalt. første uke blødde jeg MYE! hadde også etterrier når jeg ammet.

blør altså da både renselsen, og litt fra snittet, men fra snittet er det heller lite. minimalt vil jeg si. men herregud så mørbanket man føler seg!

Skrevet

Hadde akkurat den samme opplevelsen som deg etter (katastrofe) keisersnittet mitt! Uff grusomt....

Skrevet

Hei!

Jeg hadde planlagt keisersnitt og jeg blødde ingenting fra såret. De tok ut morkaka rett etter barnet var ute (samme vei) så spylte de livmora.

Renselsen er det samme, men hvis de spyler godt så slipper du å blø så mye.

Jeg begynte å blø etter 4 dager og blødde i bare 3 uker. Fikk vite på sykehuset (jeg lurte på hvorfor jeg ikke blødde) at de spylte så godt der at det var sjelden man begynte å blø med en gang.

Jeg kan ikke si at jeg følte meg så mørbanket, dro hjem etter 2 dager!

Skrevet

Jeg hadde planlagt keisersnitt og det gikk kjempefint. Morkaken tas ut sammen med barnet, men du kommer til å blø fra skjeden i et par uker på samme måte som ved en vanlig fødsel.

Blodet som kommer fra såret er minimalt og bare de første dagene.

Skrevet

Har hatt et hastekeisersnitt for noen år siden. Fra navlen og ned.

Blødde mye etterpå, hadde vondt i flere mnd etterpå og tok lang tid før jeg kom meg.

Fødte normalt sist, var oppe og "jogget" en time etterpå. Litt øm nedentil men formen var uansett MYE bedre enn etter keisersnitt!

Skrevet

Jeg tok hastekeisersnitt pga høy feber hos meg og puls på 180 på barnet over lengre tid. Legen turde ikke å vente lenger, da det ikke var mer åpning enn på 5 cm, 10 år siden. Husker ikke helt hvor lenge jeg blødde etterpå, men husker veldig godt etter ca 3 dager på sykehuset. Jeg skulle endelig få gå på do alene etter å ha ligget så lenge. Jeg kjente noe som var på vei nedover, var absolutt ikke noe som skulle være der. Så sa det plopp i do....jeg fikk jo sjokk. Det lå en stor klump i do, trodde noe av galt. Jordmor sa, ups det hadde vi glemt å si...det er normalt at det kommer litt koagulert blod etter noen dager, så bare slapp av. Godt at jordmor var tilstede :o)

Skrevet

Aner ikke hvordan ting ble gjort i detalj - var bevisstløs. men de tar ut morkaka fysisk ut gjennom snittet. Jeg blødde vanlig menstruasjons-mengde første uka, nå er jeg 3 uker etter fødselen og det er såvidt jeg blør litt nå.. blør ut av sjeden ja, vet ikke hva du mener med å blø på magen? Tror ikke blødningen/renselsen er noe anderledes ved keisersnitt enn ved fødsel. Livmoren trekker seg sammen og blod presses ut + litt slim kanskje..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...