Gå til innhold

tidlig ul- hvor tidlig kan jeg gå?


mia81

Anbefalte innlegg

Har lyst til å gå på tidlig ultralyd før jul. Tenkte kanskje gå omkring 18.desember (bestille privat). Hva kan jeg se da? Vil da være i 7.svangerskapsuke tror jeg. har termin 6.august

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da kan du se et hjertet som banker har jeg hørt.

Jeg vil også på tidlig ul,tenkte også å gå når jeg er rundt 7 uker på vei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I uke 7 kan dere fint se hjerteaktivitet (sees som hit prikk som pulserer/ beveger seg) og også høre dette dersom gyn velger å skru på dobbler/lyd - min gyn valgte å ikke skru på da hun mente det ikke er så skånsomt så tidlig, og da er det mer enn nok for meg å se at det er liv!).

 

Gyn. vil måle lengde på embryo, og du kan tydelig se plommesekken. Embryoet sees som en liten avlang hvit "klump / skapning" i et svart "tomrom" som er livmorhulen. Jeg var på UL nå, 6-6, og embryo var da 9mm langt, med tydelig plommesekk og hjerteaktivitet.

 

Gled deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det nok ingenting i veien for å se kunne se hjerte så tidlig. De av oss som blir gravide etter ivf er jo til UL rundt uke 7 og 8. Jeg skal selv til en slik UL 18/12, og vi gleder oss enormt, for det vil være den store testen som vil vise om dette virkelig har virket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, takk for svar dere. Da skal jeg bestille privat ul time. Koste hva det koste vil :) Førjulsgave til meg selv og pappaen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...