Gå til innhold

Hjelp! har gjort en stooor feil...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg pleier å koke vann til mme hver morgen, og lar bare vannet stå på vannkokeren over dagen. Hadde vann på kokeren når jeg sto opp i dag tidlig, og laget til flaske noen timer etterpå.

Men så kom jeg på at jeg ikke hadde trykket på kokeknappen... altså, vannet var ikke kokt! er det veldig farlig? babyen er 3 måneder...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var det kaldt eller varmt vann fra krana?

Varmtvann fra krana er ikke bra, men kaldtvann fra krana som et engangstilfelle er ikke farlig :-)

Skrevet

PS: Uansett som et engangstilfelle er det ikke farlig noen av delene......

Skrevet

var kaldtvann... ok, da kan jeg slappe av! og love å huske å trykke på knappen hver gang... *babytåke*

Skrevet

har hørt at man ikke skal bruke vannkoker til mme pga belegget som legger seg i den...? mulig jeg tar feil... men har hørt at man skal bruke kasserolle...

Skrevet

å? alle jeg kjenner bruker vannkoker...

Skrevet

ups=P

Skrevet

men kasseroller kan da umulig være bedre for de blir jo brukt til så mye rart?? vann kokere brukes til vann, kaseroller til mat og div annet, da sitter vel kanskje rester etter bakterier og sånn igjen ratt?

bare lurer

Skrevet

og man skal helle aldri bruke vannet som har stått i vannkokeren over litt tid, det blir masse bakterier i vannet når det kjøler seg ned der og blir romtemperert....når det da blir stående i timer, vil bakteriene fort formere seg...

vannet må kjøles ned fort, eller settes på tette flasker (evnt tåtefalsker)

man må heller aldri koke vannet i vannkokeren to ganger, da dreper man stoffer i vannet som skal være der.....

Men at du har gitt din lille ukkt vann er ingen fare..:) her jeg bor trenger man ikke koke vannet til den lille etter de er 3 mnd, pga veldig god vannkvalitet...(men jeg gjør det som regel forde jeg da...)

Skrevet

vi bruker en spesiell kasserolle til mme-vann, vasker den i maskin m jevne mellomrom.

men som sagt mulig jeg tar feil. og helt fanatisk trenger man jo ikke være heller.

Skrevet

Jeg har også gjort det:) I Norge er det stort sett så fin kvalitet så en sånn glipp tror jeg skal gå greit HI. Men derimot å koke opp samme vann flere ganger er frarådet. Det er helt greit å bruke vannkoker istedet for kjele, dette står på flaskeposten.org , der hadde moderator undersøkt det:) Er man engstelig for at vannet ikke blir kokt bra nok er det bare å ta opp lokket på vannkokeren og la det koke et par min.

Skrevet

De fleste steder i Norge er vannkvaliteten så bra at det ikke er nødvendig å koke det kalde vannet i det hele tatt. På sykehuset gav de babyen min ukokt vann da han var 2 dager gammel (en t-skje eller noe sånnt, fordi vi ikke hadde fått til amminen enda...)

Skrevet

Går sikkert greit en gang:) Man må alltid tømme ut det ekstra vannet som er i vannkokeren. Hvis man ikke gjør det kan det komme alger i vannet... Det kom i termosen vår en gang. Måtte skrubbe den nøye før vi kunne bruke den igjen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...