Gjest Skrevet 1. desember 2007 #1 Skrevet 1. desember 2007 Det er ikke udugelige lærere, selv om de finnes. Det er heller ikke reformer - selv om vi kunne vært mange av de foruten. Det er heller ikke plassmangel - selv om den klart er begrenset... Det er en del foreldre. Foreldre som dikker og unnskylder frekk og negativ oppførsel. Foreldre som ikke engang gidder å høre ungene i leseleksa. Foreldre om ikke har ork til å påse at lekser er gjort, og bøker er med på skolen. Foreldre som ikke makter å få barna til å oppføre seg på skolen.. Sånn, dagens frustrasjon:-)
Gjest Skrevet 1. desember 2007 #2 Skrevet 1. desember 2007 Det kan jeg nok tenke meg ja, forstår frustrasjonen
Gjest Skrevet 1. desember 2007 #3 Skrevet 1. desember 2007 hehe nå er jeg blid igjen:-) hadde bare en situasjon på skolen igår som gjør sitt
petite fleur Skrevet 1. desember 2007 #4 Skrevet 1. desember 2007 Helt enig i at mye av problemet ligger der - men det største problemet tror jeg er lærertettheten. 30 elever pr lærer er dobbelt så mange som det ideelle!
Gjest Skrevet 1. desember 2007 #5 Skrevet 1. desember 2007 joda, er vel egentlig enig med deg:-) var bare så eitrande forbanna igår. hehe
Gjest Skrevet 1. desember 2007 #6 Skrevet 1. desember 2007 Du beskriver sannheten utrolig godt her, Kjipe-Laila!
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 1. desember 2007 #8 Skrevet 1. desember 2007 Ingen foreldre har kontroll over ungene på skolen. Ikke jeg heller. Selv om jeg er lærer. ut over det er jeg enig med deg. Foreldre er noe av det verste med å være lærer.
Mrs. X Skrevet 1. desember 2007 #9 Skrevet 1. desember 2007 Skjønner den frustrasjonen jeg, er mange som ikke bryr seg, som ikke gjør ting jeg trodde var en selvfølge. Jeg var på besøk i min sønns førsteklasse i går. Ble egentlig positivt overrasket over hvor rolig det var, selv med en lærer på 26 elever. Det gikk bra helt til de skulle begynne å jobbe i bøkene sine. Da burde det absolutt ha vært en lærer til der for å kunne følge opp alle elevene. ( er jo noen som krever litt ekstra...)
Skravlemamman Skrevet 1. desember 2007 #10 Skrevet 1. desember 2007 Signerer den.Alle har en mening om skolen og tror de har greie på hva lærerjobben går ut på......, svært få har peiling:-)
Gjest Skrevet 1. desember 2007 #11 Skrevet 1. desember 2007 Legger den her og, illustrerer litt hvordan skolen har utviklet seg. http://www.bt.no/innenriks/article449897.ece
Gulosten™ Skrevet 1. desember 2007 #12 Skrevet 1. desember 2007 Jess, gamle skolen min det der... her også: http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/11/30/519810.html og i dag leste jeg følgende om min søsters skole: http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/12/01/519886.html
Gjest Skrevet 1. desember 2007 #13 Skrevet 1. desember 2007 Før var jeg en av hylekoret mot den dårlige skolen. Nå vet jeg at det når politikerne har fått nok pepper retter de kanonene mot skolen og lærerene. Hvor er politikerne når en lærer blir slått ned? Null toleranse mot vold bør gjelde for lærere og. Hvis alle oppdrar barna sine til å holde regler og lover vil skolen bli bedre. Stå på vi trenger beviste lærere!
Gjest Skrevet 1. desember 2007 #14 Skrevet 1. desember 2007 Signerer den, ja. Utrolig mange foreldre som har gitt opp oppdragelsen og forventer at vi lærere skal ordne opp...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå