Gå til innhold

Andre med stive fingre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste ukene har fingrene blitt så stive og støle. Flere som har det slik? Hva kommer dette av?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det også sånn.. Veit ikke hva det kommer av da.. Trodde først det var fordi jeg var hoven i fingrene, men gifteringen satt som den skulle og var like lettvint å få den på og av som før, så kan ikke ha vært hevelse.. Skal spørre jordmor om hva det kan komme av neste gang jeg skal di (på torsdag)..

Gjest Lenchen med jente i magen
Skrevet

Jeg blir stiv i fingrene pga vannet i kroppen. Ganske ubehagelig :(

Skrevet

Jeg har også vært stiv i fingre og tær pga vann i kroppen. Det setter seg visst rundt leddene først.

Skrevet

jeg våkner også med stive fingrer! skikkelig ekkelt! tror det er pga vann i korppen;(

Skrevet

Da er det nok bare vann da.

Takk for alle svar.

Skrevet

kalles carpaltunellsyndrom - skjer fordi nerver kommer i klem i håndleddet pga økt vannmengde. Går stort sett over etter fødsel, men noen få kan bli plaget og må opereres. Enkelte må faktisk under kniven før fødsel. Ikke helt sikker, men er visst et enkelt inngrep på dagkirurgi hvor de går inn å lagger et snitt som letter trykket..eller noe i den duren... Står mer om det andre steder på BIM i tillegg er det bare å søke opp på nett.

Skrevet

Vibe 80!! Har du peiling på dette med carpaltunellsyndrom eller? stive fingre er ikke tegn på carpaltunellsyndrom, men på vann i kroppen.

Det stemmer det du sier, men det er ikke de rette symptomene disse gravide har så det er ikke karpaltunellsyndrom. karpaltunellsyndrom kjennetegnes av stikkninger, prikking og dovning av fingre og smerter ved bevegelse, og er langt mer alvorlig enn hovne fingerledd.

jeg jobber med dette så er veldig sikker i min sak.

Skrevet

Jeg signerer Michas innlegg.. jobber på en kirurgisk avdeling til daglig

Skrevet

Sorry, ikke meningen å feilinformere, kanskje litt feilinformert selv. Har vissnok dette syndromet og har i tillegg stive fingre, burde lest innleggene bedre. Godt det er noen som passer på:)

Skrevet

Hvis dere titter innom igjen dere som har peiling på dette: Kan nervene ta skade av å ligge i klem så lenge. Hendene mine blir bare værre og værre, overlever enda, men har en del vondt i de. Har ikke vært den som går først til legen, men tenker det er dumt å risikere noe..

Skrevet

Hei, jeg vet dessverre ikke så mye om ev skader ved å gå med dette for lenge, men siden du er så ung (går utifra at Vibe80 indikerer at du er født i 1980) tror jeg de vil prøve å behandle deg med kortison før en ev operasjon. Hvis du er så plaget at du ikke kan jobbe har du faktisk krav på sykemelding mens du venter på en operasjon. Hvis du vil ha fyldigere svar anbefaler jeg deg å ta en telefon til ortopedisk avdeling ved et sykehus. Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...