Lillegulle<3 Skrevet 1. desember 2007 #1 Skrevet 1. desember 2007 Hei jeg er 18+0 idag og har et spm Av og til når jeg ligger så buler en hard kul ut av magen på en av sidene . Skjer dette når babyen beveger seg slik at livmoren går utover ? Det er ikke spark altså.. Har kjent dette i 2 uker nå. Og hvis jeg kjenner på kulen, kjenner fosteret det da ?
Lille`mor & lillebøll Skrevet 1. desember 2007 #2 Skrevet 1. desember 2007 Livmoren som trekker seg sammen hørtes det ut som... Er det under navlen på endten den ene eller den andre siden??? Hadde også noe lignende,men det var kynnere.. Livmoren trakk seg sammen som en tennisball som jeg kjente på utsiden.
Princen min Skrevet 1. desember 2007 #3 Skrevet 1. desember 2007 Jeg er 26+2 å jeg opplever akuratt d samme,så jeg lurer også på dette,men kanskje d er hode eller fua som er der... hehe
Lille`mor & lillebøll Skrevet 1. desember 2007 #4 Skrevet 1. desember 2007 På deg lena72 er det nok babyen du kjenner,men HI er bare 28 uker på vei.. Tror ikke du kjenner fosteret så godt da..
Lillegulle<3 Skrevet 1. desember 2007 Forfatter #6 Skrevet 1. desember 2007 Hmm.. ja jeg syns det var tidlig å kjenne fosteret men tenkte det kanskje var livmora som ble presset ut på en måte... Det skjer ganske ofte, og spesielt om morgenen når jeg har logget en stund, det skjer aldri når jeg står eller går. Jeg kjenner plutselig at en del av magen blir hardt og stikker ut, og da ligger jeg og kjenner, og etter en liten stund stabiliserer det seg. Kjennes ikke ut som kynnere eller sammentrekninger i magen.. Og denne kulen er nedenfor magen ja, og det er hips om haps om den dukker opp på venstre eller høyre side. Trodde dette var helt vanlig jeg da ?? Jeg har for å nevne det veldig høyt sympfyse mål og er veldig lita så kanskje jeg kjenner livmora ekstra godt siden jeg har så kort mage ?
Lille`mor & lillebøll Skrevet 1. desember 2007 #7 Skrevet 1. desember 2007 Det er nok kynnere. Kynnere kan arte seg forskjellig fra person til person. Jeg hadde masse av det om natten fra ca uke 18,overså de så ble de bare enda værre!! Uke 22 ble jeg sykmeldt pga srtess kynnere,da disse sammentrekkningene begynte og bli så vonde at jeg ikke fikk sove om natta.
BlåklokkaVest Skrevet 1. desember 2007 #8 Skrevet 1. desember 2007 Det er nok kynnere. Du bare kjenner ikke sammentrekningen noe særlig enda. Har vært slik med meg også :-) Jeg har fått kynnere helt fra ca uke 14 i alle tre svangerskapene. De er ufarlige så lenge de ikke blir altfor tette, vonde eller regelmessige. Første svangerskapet skjønte ikke jeg heller hva det var. Jeg sa til min mann at jeg følte livmoren "struttet" ut av magen min! Kom oftest om morgenen. Jordmor sa at det gjerne kom i forbindelse med morgenen, og i alle fall hvis en var tissetrengt :-) Jeg er 172 høy, og har også høye sympfysemål (over det grønne feltet). Er ikke sikkert det har noe med høyden din å gjøre, men vi bærer gjerne babyen mye utenpå oss? Noen bærer babyen veldig inni seg sa jordmor, og da kan det ta lang tid før en får mage. Jeg derimot, og tipper du, merker magen allerede (i forhold til buksene) rundt uke 7-8 :-) Har jeg rett? :-)
Lillegulle<3 Skrevet 1. desember 2007 Forfatter #9 Skrevet 1. desember 2007 oi... kynnere det kunne jeg aldri tenkt selv. Tusen takk jenter Hehe ja, jeg merket det på buksene veldig tidlig;) lå på 17 cm i uke 16 og det er litt over det grønne feltet. Kjekt og høre at det ikke bare kommer ann på høyde men hvordan man bærer barnet..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå